Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@05:33:23 GMT

عادت‌های غذائی مرگبار/ این مواد غذایی را با هم نخورید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۰۷۳۷

به گزارش ایلنا، ما عادت داریم که غذا‌ها را به صورت ترکیبی بخوریم. اما آیا متخصصان بهداشت این ترکیبات را مضر می‌دانند؟. این ترکیبات غذایی اغلب فرایند‌های هضم را مهار می‌کنند و منجر به درد معده، حالت تهوع و خستگی می‌شوند.
 


 
در این مطلب با چندین ترکیب غذایی که باید از مصرف همزمان آن‌ها در برنامه غذائی خودداری کنید، آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های حیوانی
 
هنگامی که کربوهیدرات را با پروتئین می‌خورید (مانند گوشت با سیب زمینی یا نان)، این امر منجر به تولید گاز و نفخ می‌شود. هرچند ممکن است کسانی که سالهاست این ترکیب را می‌خورند عادت کرده باشند.

دو ترکیب پروتئینی با هم
 
استفاده از دو منبع پروتئینی مانند گوشت و لوبیا مدت زمان زیادی برای هضم نیاز دارد و درنتیجه در فرآیند هضم اختلال ایجاد می کند.


 
غذا و آب یا آب میوه
 
نوشیدن آب یا آب میوه همراه با غذا یکی از سمی‌ترین ترکیبات غذایی را تولید می‌کند. آب اسید‌های معده را رقیق کرده و اثر بخشی آن‌ها در تجزیه پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها کاهش می‌دهد؛ بنابراین ۱۰ دقیقه قبل از غذا آب بنوشید. رعایت این نکته شما را از پرخوری و رقیق کردن آنزیم‌های معده نجات می‌دهد.
میوه با غذا
 
این ترکیب بسیار مضر است، زیرا میوه که به تنهائی بسیار سریع از دستگاه گوارش عبور می‌کند، در صورت مصرف همزمان با غذا در سیستم گوارش مدت‌ها باقی می‌ماند و قند موجود در آن شروع به تخمیر می‌کند.
ماست و میوه
 
ماست حاوی تعداد زیادی باکتری است که بر روی قند موجود در میوه اثر می‌کند. این امر منجر به تولید سموم، سرما و آلرژی می‌شود.

غلات همراه با شیر و آب پرتقال
 
شیر حاوی کازئین و آب پرتقال حاوی اسید است که در مصرف همزمان این موادغذائی باهم، آنزیم موجود در غلات نشاسته‌ای را از بین می‌رود. برای جلوگیری از این امر، حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غلات، آب میوه میل کنید.
 


موز و شیر
 
تعداد بسیار کمی از مردم در زمین وجود دارند که این ترکیب را دوست نداشته باشند. اما این باعث می‌شود ترکیب غذایی خطرناکی تولید شود. سعی کنید از این ترکیب خودداری کنید.
لوبیا و پنیر
 
این ترکیب در غذا‌های مکزیکی بسیار متداول است که باعث ایجاد نفخ و سایر مشکلات مربوط به هضم می‌گردد.

گوجه فرنگی و ماکارونی
 
گوجه فرنگی دارای اسید‌هایی است که آنزیم لازم برای هضم نشاسته ماکارونی را تضعیف می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زمین گوشت مشکلات مواد غذایی تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟