Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی پنج روز معاملات در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که شاخص بورس پنج هزار و ۷۶۵ واحد افت داشت،  شاخص کل در پایان روز ۲۰ شهریور ماه با عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در امروز (۲۷ شهریور ماه) به عدد ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۴۲ هزار و ۲۱۱ واحد بود که امروز (چهارشنبه) به رقم ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد رسید و کاهش چهار هزار و ۳۶۶ واحدی را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۵۵ هزار و ۸۵۹ واحد به عدد ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در پنج روز گذشته ۱۰ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته (سه روز کاری ۱۶ ، ۱۷ و ۲۰ شهریور) سه درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت مورد بررسی سه هزار و ۱۴۹ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افت یک درصدی همراه شد.

هفته منتهی به ۲۷ شهریور ماه سیمانی ها، بانک ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر و خودرو از جمله صنایعی بودند که بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت سیمانی ها و بانک ها با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.

همچنین در این هفته‌، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، فلزات اساسی، شیمیایی، دارویی‌ها، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به غیر از قند و شکر، انبوه سازی املاک و مستغلات، سیمان - آهن و گچ، سرمایه گذاری ها، استخراج کانه های فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و بازنشستگی، واسطه گری های پولی و بانکی نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، سرمایه گذاری ها، واسطه گری های مالی و پولی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، شیمیایی، بیمه و بازنشستگی بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با رشد ۱۲۰۷.۲۰ واحدی به ۲،۲۶۶،۱۲۴.۵۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۶۷.۱۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۳۲.۷۶۹ میلیارد سهم بود که طی ۴۱،۵۰۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶،۵۲۰.۲۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۲۹۱،۶۰۷.۰۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6096806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳