Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:22:02 GMT

انجمن‌ها نقش موثری در ارتقای فرهنگی و علمی یزد دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۸۴۷

انجمن‌ها نقش موثری در ارتقای فرهنگی و علمی یزد دارند

سید خلف حوتی‌نژاد چهارشنبه‌ شب در مراسم بزرگداشت « روز شعر و ادب فارسی» که با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی و ادبی در سرسرای دانشگاه فرهنگ و هنر یزد برگزار شد، افزود: تاکنون انجمن‌های مختلف فرهنگی و ادبی در استان تشکیل شد که در کنار برنامه‌های دولت باید این تشکل‌ها هم روز به روز حمایت و تقویت شود.

۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین شهریار به عنوان «روز ملی شعر و ادب فارسی» در تقویم ایران نامگذاری شده و اشعاری زیادی به زبان فارسی و ترکی از این شاعر تبریزی به یادگارمانده است

وی از انجمن‌های فرهنگی و هنری که فعالیت‌های عمومی و تخصصی مختلفی انجام می‌دهند به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: این نهادها در کنار برنامه‌های رسمی دولت به صورت خودجوش و فعالانه در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: گسترش انجمن‌ها علاوه بر شهر یزد باید در شهرستان‌های استان مورد عنایت خاص قرار گیرد و از برنامه‌های آنها در مناسبت‌های مختلف استفاده مناسب شود.

حوتی‌نژاد با اشاره به انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ از اعضای انجمن‌های فرهنگی و هنری خواست در فعالیت‌های خود بیش از گذشته برای معرفی استان از کتاب در حوزه‌های مرتبط استفاده کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری استان اشاره‌ای نکرد.  

در این مراسم همچنین یکی از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد به معرفی حافظ و تفسیر یکی از غزل‌هایش پرداخت و تعدادی از شرکت کنندگان نیز حافظ خوانی کردند.

مراسم یادشده توسط انجمن دوستداران حافظ یزد برگزار شد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور