Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس قوانین کنونی اندونزی دختران ۱۶ ساله و پسران ۱۹ ساله قادر به ازدواج قانونی هستند. حال، حداقل سن ازدواج دختران به ۱۹ سال افزایش یافت. این در حالیست که والدین اندونزی با مراجعه به مقامات محلی می‌توانند اجازه ازدواج دختران کوچکتر از این سن را نیز دریافت کنند.

براساس اعلام وبسایت پارلمان اندونزی، نمایندگان مردم در این کشور بر بازبینی و اصلاح قانون کنونی ازدواج -در اندونزی- اتفاق نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اتفاق نظر نمایندگان پارلمان اندونزی بر اصلاح قانون کنونی ازدواج در این کشور/ عکس: سی‌ان‌ان

دختران عروس نمی‌شوند/ افزایش سن قانونی ازدواج در اندونزی

به گزارش انجمن "دختران عروس نمی‌شوند" اندونزی در این جایگاه هشتم فهرست کشور‌هایی با "کودک عروس" زیاد در جهان قرار دارد. انجمن "دختران عروس نمی‌شوند" در همکاری با جامعه جهانی خواستار پایان دادن به ازدواج کودکان هستند.

براساس آمار سازمان بین‌المللی "یونیسف" ۱۴ درصد از دختران اندونزی قبل از ۱۸ سالگی و ۱ درصد آن‌ها قبل از تولد ۱۵ سالگیشان ازدواج می‌کنند.

فقر، افتخارات خانوادگی، استناندارد‌های اجتماعی، قوانین مذهبی و رسوم از جمله عوامل فشار بر دختران اندونزی برای ازدواج در سنین پائین به شمار می‌آید.

"راشل بیتس" مدیر عامل انجمن "دختران عروس نمی‌شوند" در این باره به سی‌ان‌ان گفت: تصمیم پارلمان اندونزی در باره سن ازدواج قدمی مثبت در جهت برابر شناختن فرصت‌های زندگی آن‌ها با فرزندان پسر است.


او افزود: پایان ازدواج کودکان تنها با قانون امکان‌پذیر نیست. در حالی که سیاست و قانون باید مانع ازدواج کودکان شوند، نیاز به "تغییر نگرش" ازدواج کودکان بیشتر حس می‌شود.

"یوهانا یمبیس" وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان در این باره به خبرگزاری رویترز گفت: این قانون "یک هدیه به کودکان اندونزی" است. احتمالا تغییر قانون کنونی در ۳ سال آینده اجرایی خواهد شد. منبع: عصر ایران برچسب ها: رویداد24 ، کودک همسری ، اندونزی ، کشورهای اسلامی ، سن قانونی ازدواج سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کودک همسری اندونزی کشورهای اسلامی سن قانونی ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد