Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:49:09 GMT

پامپئو به نقش مخرب ترامپ در تنش‌ با ایران اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۲۸۲

پامپئو به نقش مخرب ترامپ در تنش‌ با ایران اعتراف کرد

یک وبگاه تحلیلی گزارش کرد، در حالیکه وزیر خارجه آمریکا از راهبرد دولت این کشور در قبال ایران دفاع می‌کرد، سهواً اعتراف کرد که تنش‌های اخیر با ایران نتیجه مستقیم اقدامات ترامپ و خروج وی از برجام است.

به گزارش مشرق، وبگاه تحلیلی «بیزنس استاندارد» در گزارشی به اظهارات روز گذشته (چهارشنبه) وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد و نوشت، در حالیکه «مایک پامپئو» روز چهارشنبه از راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران دفاع کرد، اما سهواً اعتراف کرد که تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا با ایران، «نتیجه مستقیم» تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام  و اقدامات وی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» از زمان خروج آمریکا از برجام، کارزاری برای «فشار حداکثری» به ایران به راه انداخته است، به این امید که از طریق تحریم‌های شدید اقتصادی، ایران را به پذیرش شروط خود وادارد.

بیشتر بخوانید:

پمپئو در ریاض: حمله به آرامکو کار ایران بود تحلیل کارشناسان غربی از حمله به آرامکو اولین سفر پمپئو به عربستان بعد از حمله به آرامکو

طبق این گزارش، هدف نهایی دولت ترامپ از تحمیل فشار حداکثری، وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکره و موافقت با یک نسخه سفت و سخت‌تر از توافق هسته‌ای بوده است، اما تاکنون، راهبرد تند ترامپ در قبال ایران، موفقیتی را به همراه نداشته است و شواهد اندکی وجود دارد که نمایانگر تأثیر این راهبرد بر تغییر رفتار ایران  باشد.

این وبگاه تحلیلی سپس در توضیح اعتراف روز گذشته وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و نوشت، پامپئو از این رویکرد ترامپ در قبال ایران در جمع خبرنگارانی که با وی به عربستان سعودی سفر کرده بودند، دفاع کرد و گفت: «این مسئله وجود دارد که برخی می‌گویند این راهبرد رئیس‌جمهور که ما اجازه آن را دادیم، کارساز نیست. من عکس آن را استدلال می‌کنم. من استدلال می‌کنم آنچه که اینجا شاهد آن هستید، نتیجه مستقیم معکوس کردن شکست عظیم برجام است».

طبق این گزارش، گرچه پامپئو اعتراف کرد که حمله شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در «مقیاسی بود که پیش از این دیده نشده بود»، اما ادامه داد که در نبود تحریم‌های دولت ترامپ، ایران به سامانه‌های تسلیحاتی خطرناک‌تری دسترسی پیدا می‌کرد.

علیرغم آنکه انصارالله یمن اعلام کرده است که تأسیسات نفتی عربستان را مورد حمله قرار داده است، دولت آمریکا مدعی است که انصارالله به تجهیزات نظامی که از آنها برای حمله به تأسیسات نفتی آرامکو استفاده شد مجهز نیستند و ایران را پشت پرده این حمله می‌داند و این در حالی است که هیچ‌گونه شواهدی از نقش ایران در این عملیات پهپادی وجود ندارد و ایران نیز هرگونه مشارکت در این حمله را رد کرده است.

ترامپ در حالی از برجام خارج شد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور دائم در گزارش‌های خود، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را مورد تأیید قرار داده بود و حتی بعد از خروج آمریکا نیز، ایران همچنان به تعهداتش پایبند باقی مانده بود.

در نهایت، در تابستان سال جاری میلادی، در پی عدم پایبندی کشورهای اروپایی امضاکننده برجام (آلمان، انگلیس، فرانسه) به تعهداتشان ذیل برجام، ایران گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات خود برداشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن مایک پمپئو ترامپ آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش

به گزارش صدای ایران از روزنامه جوان، روز حادثه مادر دیانا بچه را با خودروی شخصی‌اش به خانه می‌آورد. دیانا مقابل خانه پیاده می‌شود و مادر خودرو را به داخل پارکینگ می‌برد، اما وقتی برمی‌گردد متوجه می‌شود خبری از بچه نیست. برای همین پلیس را از ماجرا باخبر می‌کنند. اعضای خانواده دیانا به پلیس گفتند به کسی مظنون نیستند و احتمال می‌دهند در همان زمان سرنشینان یک خودرو کودک را ربوده باشند.

وقتی تحقیقات پلیس با تحقیقات میدانی نشان داد که سناریوی آدم‌ربایی منتفی است، مادر دیانا را به عنوان مظنون بازداشت کردند. او در جریان تحقیقات گفت از ماجرای گم شدن کودک خبری ندارد، اما سرانجام روز گذشته به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهم گفت: «من به جز دیانا صاحب فرزندی دیگر هم هستم. روز حادثه بود که تصمیم به قتل دیانا گرفتم. بچه‌ام را به باغی متروکه در بیرون شهر بردم و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم جسدش را آتش زدم و به اداره پلیس رفتم و گم شدن او را گزارش دادم.»

با اعتراف متهم و با نشانی‌هایی که او در اختیار پلیس گذاشت، کارآگاهان راهی محل شدند و بقایای جسد سوخته را کشف کردند. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بررسی انگیزه جرم در جریان است.


دیگر خبرها

  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند