Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اراک با بیان اینکه احیا، حفظ و نگهداری باغات، نیازمند تدوین شرح وظایف برای تمامی دستگاه‌های مربوطه است، گفت: اگر به بخش خصوصی بها بدهیم و فضایی ایجاد کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها، ثروت‌اندوزی و ثروت‌زایی فراهم شود خود به خود مشکلات رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدکریم شفیعی در جلسه بررسی راهکارهای حفظ و احیا باغات سنجان و کرهرود اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید طبق قانون و در یک ضابطه و چارچوب به باغداران باغات سنجان و کرهرود مجوز فنس‌کشی و ساخت خانه کارگری در باغات را بدهد و پیگیری لازم صورت گیرد تا اقدامی خلاف این موضوع انجام نشود، چرا که در خارج از محدوده حریم شهری جهاد کشاورزی مسئول و پاسخگو است و شهرداری در این زمینه کمک می‌کند تا نظارت لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید در زمان فنس کشی از تکه تکه شدن زمین‌ها که عاملی برای از بین رفتن آن است، جلوگیری کرد، گفت: این مسئله حتی اگر نیاز باشد در کمیسیون ماده ۵ بررسی می‌شود، همچنین یک نقشه از منطقه تهیه و دور تا دور زمین‌ها در GIS معین خواهد شد تا در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تصمیم‌گیری شود البته در صورتی که نیاز به همکاری وجود داشته باشد شهرداری آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کند.

شهردار اراک افزود: در ارایه مجوز فنس کشی رنگ فنس، جنس و فرمت آن تعیین و عوارضی مورد نیاز دریافت شود، همچنین هر مجوزی که شهرداری باید صادر کند در اختیار آنها قرار می‌دهیم در مقابل جهاد کشاورزی نیز باید همین روند را اجرا کند تا مردم، باغات سنجان و کرهرود را آباد و احیا کنند.

وی ادامه داد: در چند جلسه‌ای که با استاندار مرکزی داشته‌ایم نظرات بر این بود که ارزش افزوده‌ای ایجاد کنیم تا مردم خود باغات را آباد کنند.

شفیعی با اشاره به لایروبی۱۱۷۰ متر قنات سنجان و دیواره سازی امتداد قنات‌ها خاطرنشان کرد: همکاری لازم برای لایروبی قنات سنجان را انجام می‌دهیم همچنین نیاز سنگ کوهی برای ترمیم دیواره‌سازی و ماشین آلات را رفع می‌کنیم.

اولویت نخست حفظ این باغات است

محمدحسین فدایی، رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این جلسه گفت: در بحث صدور مجوز برای باغات سنجان و کرهرود اولویت نخست حفظ این باغات است.

وی افزود: مجموعه شهرداری برای ورود به زمین‌های باغی که از طرف صاحب باغ حفظ و نگهداری نمی‌شود می‌تواند طبق قانون از طریق دادستانی ورود کرده و در زمان مراجعه مالک، هزینه حفظ و نگهداری را اخذ کند.

کد خبر 390065

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اراک شهرداری مدیریت شهری کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود