Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاصد اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برخی اعتراضات به عدم پرداخت مطالبات صاحبان فیلم‌های اکران شده، اظهار داشت: در دو ماه اخیر وضعیت فروش فیلم‌ها بسیار ضعیف بوده به طوری‌ که برای هزینه سالن‌های سینما نیز کافی نیست.

وی افزود: هزینه سینماها شامل مسائل مربوط به نگهداری سالن، بهسازی اقلام و تجهیزاتی مانند سیستم صوتی و تصویری، تجهیزات رفاهی مانند صندلی است که متاسفانه میان این هزینه‌های بالا با میزان فروش فیلم‌ها طی ماه‌های اخیر تناسبی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره انجمن سینماداران ادامه داد: البته مسئله همخوان نبودن دخل و خرج سینماها، مختص این دو ماه اخیر بوده است. قبل از مرداد ماه وضع اقتصادی سینما خوب  و راضی کننده بود ولی حالا به دلیل عدم اکران فیلم‌های پرفروش این وضعیت نابسامان شده است.

قاصد اشرفی، گفت: ما منتظریم که با یک هماهنگی و رایزنی با وزارت ارشاد، فیلمی مناسب در مهر ماه اکران کنند تا شاید بتواند وضعیت اقتصادی سینما را مقداری رونق دهد.

رییس هیات‌مدیره انجمن سینماداران درباره پرداخت مطالبات صاحبان فیلم از سینماها نیز توضیح داد: آیین نامه‌ای درباره مسئله پرداخت سهم صاحبان فیلم داریم که هر سال نوشته می‌شود. بر اساس این آیین نامه، سالن‌های سینمایی موظف هستند که دو هفته بعد از پایان اکران سهم صاحبان فیلم را پرداخت کنند و در این هیچ بهانه‌ای نیست.

وی افزود: ما در سینما حدود ۴۰ سال است که با هم همکاری می‌کنیم و در این زمینه صاحبان فیلم با صاحبان سینما مدارا می‌کنند. بحث مبادله اقتصادی بین طرفین بر اساس تفاهم و رابطه کاری است.

قاصد اشرفی، ادامه داد: ممکن است سینمایی از نظر اقتصادی واقعاً در مضیقه باشد و نتواند در دو هفته سهم صاحبان فیلم را پرداخت کند. برای نمونه به این دو ماه اخیر نگاه کنید که اصلاً خرج روزانه سینما هم در نیامده است. در این زمینه کسی کوتاهی نمی‌کند و حتی فروش کم فیلم‌ها هم دلیل نمی‌شود که سهم  صاحبان فیلم پرداخت نشود. از نظر ما این اصلاً توجیه نیست. حتی اگر سینماها در تنگنای مالی قرار بگیرند و شرایط ویژه‌ای شود.

رییس هیات‌مدیره انجمن سینماداران با تاکید بر اینکه اصلاً اینگونه نیست که بگوییم چون این دو ماه از نظر اقتصادی کار نکردیم سهم شما را دیر می دهیم، خاطرنشان کرد: این مسئله اصلاً مستند و قابل قبول نیست. بر اساس آیین‌نامه هر وقت صاحبان فیلم پولشان را بخواهند، در هر شرایطی صاحبان سینما موظفند سهم صاحبان فیلم را پرداخت کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فروش فیلم ها سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در یک بازی مهیج و جذاب مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. نکته قابل توجه تکرار پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس در فصل جاری در اراک بود.

مجتبی حسینی و شاگردانش در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس هم موفق شده بودند این تیم را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست بدهند و حالا در جام حذفی در شرایطی که دو بار از حریف عقب افتادند در نهایت کار را به پنالتی کشاندندو آنجا پیروز شدند.

هردو شکست پرسپولیس در اراک در فصل جاری با هدایت اوسمار ویرا بوده و جالب اینکه این سرمربی تنها دوبار روی نیمکت سرخ‌پوشان به عنوان سرمربی شکست خورده است!

بی‌شک برای اوسمار سرمربی پرسپولیس طبیعی است که شهر اراک را در ایران چندان دوست نداشته باشد؛ اراک برای او امسال خوش‌یمن نبوده و باخت اخیر نیز که باعث شده سرخ‌پوشان یک جام را از دست بدهند و امید خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارند.

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید