Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا؛ از ثبت نام بیش از 640 هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی خبر داد و گفت: خدمات ستاد مرکزی اربعین از 13 مهر تا 30 مهر در مرزهای ایران و از 16 تا 27 مهر در عراق به زائران ارائه می‌شود اما زائرانی که قبل از این تاریخ به عراق مشرف می شوند نیز باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا از این طریق بیمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای چندمین بار بر لزوم ثبت نام در سامانه سماح و بیمه شدن زائران از طریق این سامانه تأکید کرد و گفت: تأکیدات ما برای ثبت نام زائران در سامانه سماح به این دلیل است که با ثبت نام، زائران بیمه می شوند. در مراسم عاشورا یک زائر ایرانی در کربلا بر اثر ازدحام کشته شد که متأسفانه بیمه نبود و نتوانستیم از طریق بیمه از خانواده وی حمایت کنیم در حالی که سه روز پیش یک زائر ایرانی در مرز مهران به مرگ طبیعی فوت کرد که چون بیمه بود 40 میلیون تومان به خانواده وی پرداخت شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هر زائری در سامانه ثبت نام کند از فاصله 50 کیلومتری مرزهای کشور بیمه است و در صورتی که به مرگ طبیعی فوت کند 40 میلیون تومان به خانواده وی پرداخت می شود و در صورت بروز حادثه و کشته شدن زائری در طی این مدت 200 میلیون تومان خانواده زائر دریافت خواهندکرد. همچنین هر نوع حادثه از قبیل تصادف، بستری شدن، قطع عضو و ... همه مشمول بیمه است.

حجت الاسلام رحمانی در پاسخ به نگرانی های موجود در خصوص ازدحام جمعیت در مرزها در زمان اربعین، گفت: برای جلوگیری از ازدحام، ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده است که زائران استان های نیمه غربی کشور مانند آذریابجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان و ... از مرز خسروی، استان های میانی مانند تهران، البرز، سمنان، مازنداران، قم، مرکزی و ... از مرز مهران و استان های نیمه شرقی کشور نیز از مرزهای چذابه و شلمچه راهی عراق می شوند تا از ازدحام جلوگیری شود.

وی حذف دریافت ویزا از اول محرم تا پایان صفر را راهکاری برای کاهش ازدحام جمعیت در روزهای منتهی به اربعین اعلام کرد و گفت: از اول محرم مردم بدون دریافت ویزا راهی عراق می شوند و همین مسئله به کاهش ازدحام در روزهای پایانی اربعین کمک خواهد کرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان گفت: اتباع مجاز خارجی که در ایران حضور دارند نیز باید در سماح ثبت نام کنند. اتباع سایر کشورها از جمله پاکستان، ترکیه، آذربایجان و ... نیز که از طریق مرزهای ایران به عراق می روند نیز از طریق دفاتر نمایندگی ایران در کشورهای متبوعشان در سامانه مشابهی ثبت نام می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا سامانه سماح اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها