Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: مرکز آموزش سلمان فارسی بنا به کـمبود ظرفیت خوابـگاهی خواهـران، می‌خواهد جنسیت این مرکز را تغییر دهد و این برخلاف دفترچه کنکور است.

سعید باغ‌کار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مشکلات فضای آموزشی و خوابگاهی این دانشگاه گفت: یکی از مشکلات اساسی و اصلی و به اصطلاح پاشنه آشیل دانشـگاه فرهنـگیان استان فارس مسئله فضای آموزشی و خوابگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باغ‌کار مطرح کرد: با وجود این که بیش از هفت سال از تاسیس دانشـگاه فرهنـگیان استان فارس می‌گذرد، اما هنوز مشکلات آموزشی و خوابگاهی پابرجا و باقیسـت.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس با اشاره به تغییر جنـسیت مرکز آموزش عالی سلمان فارسی مطرح کرد: این مرکز در بدو تاسیس سال ۱۳۹۱ دانشگاه فرهنگیان، محل تحصیل دانشجومعلمان پسر بوده است و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ با دانشجومعلمان دختر به فعالیـت خود ادامه داده است، و از سال ۱۳۹۶ تا کنون نیز با دانشجومعلمان پسر در مکان تحصیل می‌کردند.

وی در ادامه گفت: به نقل از مـدیر استان این اقدام سال ۱۳۹۶ برای تغییر جنـسیت مرکز سـلمان فارسـی به صورت مـوقت و با مصـوب‌های ۱۰ ماهه صـورت پذیرفته است و هم اکنـون نظر مجموعه مدیـریتی استان بر این است که بنا به کـمبود ظرفیت خوابـگاهی واحد خواهـران دانشگاه فرهنگیان اسـتان فارس، جنسیت این مرکز را به دانشجومعلمان پسر تغییر دهد.
باغ‌کار بیان کرد: سئـوال اصلی و اساسی که روزهاست ذهن دانشجومعلمان این مرکز را به خود مـشغول کرده این است که چرا تصـمیمی در مجموعه مدیریتی استـان گرفته شده که خلاف سند بالا دسـتی (دفترچه کنکور سـراسـری سال ۱۳۹۸ که مورد تایـید شورای گسترش دانشگاه هاست) است؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس در ادامه تاکید کرد: از مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان فارس درخواست میشود در فضایی منطقی و قانونی پاسخ این سوال دانشجومعلمان را بدهند.
وی با اشاره به وضعیت برخی از دانشگاهیان افزود: وضعیت برخی اسـتادان و کـارکنان دانشگاه فرهنگیان در استان فارس بسـیار نگران کننده است، زیرا برخی از آن‌ها حتی صلاحیت عمومی حضور در دانشگاه فرهنگیان را ندارند.
باغ‌کار با اشاره به بررسی این موضوع در ادامه اظهار داشت: از واحد‌های مرتبط با این امر خواسـتاریم هر چه سریعتر به این روند خاتمه بخشند، تا دانشـگاه بتواند راه اصلی خویش که مسیر تربیت انسـان و انسان سازی است را بپیماید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بسیار واضح و بدیهی ست که باید با افرادی که باعث می‌شوند مسیر دانشگاه از مسیر اصلی خویش منحـرف شود به صورت جدی و قاطع برخورد کرد. اما متـاسفانه در برخـی موارد از جمله برخورد با افرادی که با اغراض سو در حال به هم ریزی جو دانشگاه هستند و یا برخی مواردی که در سـطر‌های بالا به آن‌ها اشاره شد، برخوردی از این رکن اصلی دانشگاه دیده نشده، و حتی موضع گیری جدی نیز در این خصوص صورت نپذیرفته و گمان محافظه کاری بر این نهاد میرود.

وی گفت: مسـئولین نظارتـی دانشگاه به جای بـرخـورد‌های سـطحی و غیـر عـقلانی از قبیل برخورد با دانشجومعلمانی که در حال پیگـیری مطالبات قانونی هستند، با مسببان این وضعیت برخورد کنند؛ که دیگر در دانـشگاه شاهد از این قبیل فـعالیت‌ها و اقدامـات نباشیم.
باغکار خاطرنشان کرد: از مدیر جدید دانشـگاه فرهنگیان استـان فارس در خواسـت می‌شود که برای حـل این مسئله اهـتمام ویژه داشته و خـاتمه بخش این مـهم باشند و دقت نظر داشـته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان بسیج دانشجویی آموزش پرورش خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری کنکور در روزهای پایانی هفته ممنوعیت تردد در این دانشگاه اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای تسنیم، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور