Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:01:23 GMT

اختصاص ۳۵ میلیارد به توسعه تجهیزات ورزشی مدارس محروم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۰۴۵

اختصاص ۳۵ میلیارد به توسعه تجهیزات ورزشی مدارس محروم

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی ظهر پنج شنبه در مراسم اعزام دومین کاروان سراسری توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی و بهداشتی (با اولویت مدارس دخترانه و کم برخوردار) که با شعار مهر با نشاط در کانون امام علی(ع) شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۱۴ میلیون دانش آموز زیر نظر بیش از یک میلیون معلم در مدارس راهی کلاس درس می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اهمیت تربیت بدنی در مدارس، افزود: خروجی آموزش و پرورش باید انسان خرد ورز، دیندار با مهارت های اجتماعی و فرهنگی، روان شناختی، بانشاط و  زنده و پویا باشد در اینجا اهمیت نظام تربیت بدنی بر همه آشکار می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در چهله اول انقلاب کارهای بزرگی در حوزه تربیت بدنی مدارس انجام شده است، گفت: به گونه ای که آموزش و پرورش کشور بالغ بر سه هزار و۳۰۰ فضا و سالن ورزشی دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بالغ بر ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی دارد، افزود: از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر دکترای تربیت بدنی دارند، دانشکده های تربیت بدنی زیادی در کشور داریم و محتوا و نیروی انسانی زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امکانات لازم برای جهش در حوزه تربیت بدنی در چهله دوم و گام دوم انقلاب فراهم است، افزود: باید جایگاه دانش آموزان، معلمان و  متخصص تربیت بدنی آموزش و پرورش در ورزش مشخص باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه ورزش و تربیت بدنی می توانیم جز ۱۰ کشور برتر دنیا در همه رشته ها باشیم زیرا زیرساخت ها وجود دارد می توانیم مانند حوزه سلول های بنیادی، هسته ای و یا صنایع نظامی در تربیت بدنی نیز جهش داشته باشیم.

اختصاص ۳۵ میلیارد به توسعه تجهیزات ورزشی مدارس ابتدایی مناطق محروم و حاشیه‌ایحمیدی به اهمیت توجه به تربیت بدنی و سلامت به عنوان سواد حرکتی، گفت: تصمیم گیرندگان باید بپذیرند که کودک بی تحرک کودک کامل نیست.

وی با اشاره به اینکه تربیت بدنی و سلامت از ارکان پروژه مهر است، گفت: ایمن سازی مدارس، آماده سازی حیاط مدارس و توزیع سراسری اقلام بهداشتی و ورزشی از جمله موارد مهمی است که در دستور کار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عمر اعزام کاروان های ارسال اقلام بهداشتی و ورزشی به مدارس را دو سال اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات آموزش و پرورش به مدارس ابتدایی در مناطق محروم و حاشیه ای شهرها اختصاص یافته و تجهیزات ورزشی و بهداشتی ارسال شده است.

حمیدی در بخش دیگری اضافه کرد: در سال جاری چهار میلیارد تومان برای آماده سازی سرویس های بهداشتی و بهداشت مدارس استان البرز هزینه شده است.

کد خبر 4722924

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب شهرستان کرج وزارت آموزش و پرورش ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری ایلام اربعین 98 گرگان سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از برگزاری کارگاه‌های هویت و رفتار در مدارس استان مرکزی اظهار کرد: دانش‌آموزان گروه سنی کودک و نوجوان برای جذب تعالیم تربیتی، اخلاقی و مراقبتی انعطاف پذیر بوده و اگر به شکلی صحیح تربیت شوند، از گزند آسیب‌های نهفته در جامعه، مصون می‌مانند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های هویت و رفتار در مدارس استان مرکزی گفت: پیشگیری سطح یک، کارآمدترین سطح است و دوره هویت و رفتار به طور مستمر در مدارس استان مرکزی برگزار می‌شود.

خیرمند گفت: مدارس به عنوان محلی که کودکان و نوجوانان بخش عمده‌ای از زمان مفید روز خود را در آن می‌گذرانند، پایگاهی مناسب برای ارائه تعالیم تربیتی، رفتاری و خودشناسی است.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با درک اهمیت موضوع، در اقدامی ابتکاری و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مبادرت به برگزاری دوره‌های خودآگاهی برای دانش‌آموزان کرد.

خیرمند دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و افزود: هرگونه برنامه‌ریزی در راستای تربیت صحیح شخصیت آن دانش‌آموزان، جامعه‌ای پویا و غنی از ارزش‌ها را برایمان به ارمغان می‌آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های خودآگاهی برای دانش‌آموزان تحت عنوان هور، اقدامی بود که این معاونت از دو سال گذشته پیشبرد آن را دنبال کرده و در بدو امر اقدام به تربیت مربیان آموزشی از میان مشاورین معرفی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش کرد که تاکنون بالغ بر ۱۷۰ مربی برای تدریس به دانش‌آموزان تربیت شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، دوره‌های هویت و رفتار را مبتنی بر آگاهی‌بخشی و تربیت برای دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم دنبال کردیم که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، بازخوردهای خوبی را از خود دانش آموزان، مربیان و عوامل اجرایی مدارس دریافت کردیم.

خیرمند بیان کرد: کارآمدی این دوره در گرو استمرار آن است که مطابق هماهنگی صورت گرفته، به دنبال تداوم در برگزاری این کارگاه‌ها هستیم و به طور حتم سال آینده با تربیت مربیان آقا، اجرای این طرح برای مدارس پسرانه را نیز دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 6100669

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند