Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:54:53 GMT

هسته مرکزی شهر اراک مشکل ترافیکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۱۰۵

هسته مرکزی شهر اراک مشکل ترافیکی دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: هسته مرکزی شهر اراک مشکل ترافیکی دارد و نیروی انتظامی برای هسته مرکزی شهر اراک طرح ویژه‌ای را در نظر دارد که پیشنهاد آن به شورای ترافیک داده شده است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به درپیش بودن ماه مهر و افزایش حجم ترافیک هسته مرکزی شهر اراک اظهار داشت: یکی از معضلاتی که اغلب شهرهای کشور با آن روبه‌رو هستند این است که بیشتر خدمات شهری در هسته مرکزی متمرکز است، همچنین اغلب تفرجگاه‌های مناسب برای مردم وجود ندارد و این سبب می‌شود تا مشکلات ترافیکی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهم‌ترین مسئولیت مسئولان در کاهش ترافیک هسته‌های مرکزی، کاهش جاذبه‌های سفر است، بهترین آنها نیز انتقال و تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر است.

ضرورت تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تصریح کرد: خدمات پزشکی، پاساژها و سایر موارد مانند شهری مثل مشهد اگر به حاشیه شهر انتقال داده شود مشکلات ترافیکی سنگین ایجاد نمی‌شود، باید از هسته مرکزی شهر تمرکززدایی شود، مسئولان باید به سمت تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر بروند تا اراک در آینده دچار مشکل نشود.

وضعیت گره ترافیکی هسته مرکزی شهر اراک ساماندهی می‌شود نیازمند 10 هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی مشهد هستیم ساعات طرح ترافیک در هسته مرکزی مشهد تغییر می‌کند

حسینی ادامه داد: در شهر اراک شرایط برای تفریح آماده نیست اما ایجاد پارک بانوان بخشی از نیازهای مردم را برطرف کرده است، علاوه بر تمرکززدایی، پلیس باید امکان تردد خودروها به هر عنوانی در هسته مرکزی شهر را به مردم ندهد زیرا  نیازی نیست که هسته مرکزی اراک مملو از خودروهای مختلف باشد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهد، تا شهر را از این وضعیت درآورد و وضعیت جدیدی را تعریف کند، تسهیل  رفت‌ و آمد خودروهای عمومی شهرداری به هسته مرکزی شهر سبب می‌شود تا بخش بزرگی از مشکلات ترافیکی برطرف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی عنوان کرد: معدودسازی تردد خودروهای شخصی به مرکز شهر با روش‌های مختلف از جمله پیاده‌راهسازی معابر، امکان‌پذیر است.

حسینی اضافه کرد: معدودسازی خودروها سبب می‌شود تا برای تردد خودروها محدودیت ایجاد شود، بنابراین بخشی از آن حجم خودرویی که وارد هسته مرکزی شهر می‌شود کاهش بسیار زیادی پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: ایجاد مسیرهای  تردد ویژه دوچرخه بسیار راه‌گشا است، مردم باید بتوانند از مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری  استفاده کنند، هسته مرکزی شهر اراک مشکل ترافیکی دارد، نیروی انتظامی برای هسته مرکزی شهر اراک طرح ویژه‌ای را در نظر دارد که پیشنهاد آن به شورای ترافیک داده شده است و با بررسی و انجام مطالعات گسترده تغییراتی در مسیر حرکتی خودروها داده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این طرح سبب می‌شود تا ترافیک هسته مرکزی تا حدودی کم شود،  باید اجازه دهیم ضریب استفاده از معابر بین افراد تقسیم شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندی‌زاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود بزرگ‌ترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا شود، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندی‌زاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

کد خبر 6086666

دیگر خبرها

  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان