Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه صبح پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و ایثارگری رزمندگان، شهدا و آزادگان است که یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه افزود: رسانه‌ها کار انتقال ارزش‌ها را به جامعه در ابعاد مختلف و موضوعات گوناگون انجام می‌دهند همچنین از مسئولان و مردم بابت شرکت در مراسم اول دهه محرم با آگاهی، فهم و شناخت نسبت به نهضت حضرت اباعبدالله (ع) تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به نقش اصحاب رسانه در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: نهضت امام حسین (ع) سه بخشدرس‌ها، اخلاق و عبرت های عاشورا را در بر می گیرد لذا باید ببینیم چه عاملی باعث شد که دشمنان زمان در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و الان چه عاملی باعث شده منافقان مقابل حسین زمان بایستند؟

ابوحمزه یادآور شد: نقش محوری و اساسی امام حسین (ع) در جریان کربلا و در قبل و زمان حادثه چه بود و نقش رهبری در حال حاضر چیست نقش حضرت زینب در این حادثه چه بود و حالا نقش زنان در جامعه فعلی چیست نقش علی اکبر چه بود نو قش جوانان در جامعه فعلی چیست؟

وی تصریح کرد: نکته اساسی این است نهضت عاشورا اصول، مبانی، معیار و ملاک است تا قیامت هر عصری و نسلی باید این الگو را سرمشق خود داشته باشد و به آن عمل کند.

ابوحمزه یادآور شد: نقش اصحاب رسانه در انتقال پیام مقام معظم رهبری باید زینب وار باشد اصحاب رسانه پیش قراول و پیشتاز هستند.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: دفاع مقدس فقط منحصر به هفته دفاع مقدس نیست هفته دفاع مقدس تبلور عینی عاشورا در این مقطع از انقلاب است.

ابوحمزه گفت: ناگفته‌های دفاع مقدس بسیار زیاد است و شاید نسیمی از دفاع مقدس در جامعه ما جاری است و همین نسیم حزب‌الله عراق، حشد شعبی، جیش الوطنی سوریه، زینبیون، فاطمیون را پرورش داده است.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: اگر بتوانیم کربلا را خوب تبیین و مسائلش را تشریح کنیم می‌فهمیم ما به دنبال تشکیل تمدن نوین اسلامی هستیم لذا نقش اصحاب رسانه بسیار مهم است.

وی به شعار هفته مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: شعار امسال ما «پیروزیم » انتخاب شده لذا همه اتفاقاتی که در سطح منطقه می‌افتد بیانگر این شعار است که ما واقعا پیروزیم.

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در کرمان

ابوحمزه گفت: روز یکشنبه ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است که تحت عنوان «قدرت توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: «دانش‌پژوهی، معرفت جوانان و سربازان» عنوان روز دوم بوده و همچنین روز سوم با عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری» نامگذاری شده است.

وی افزود: سپاه در مجموعه استان کرمان هزار و ۲۲۰ پروژه دارد که کار ساخت ۷۴۶ واحد مسکونی مربوط به محرومان کمیته امداد در دست ماست که هزینه بخشی به عهده کمیته امداد، قسمتی بر عهده خود فرد و بخشی از آن را سپاه تقبل کرده است.

ابوحمزه گفت: همچنین ۳۰۰ واحد برای محرومان بهزیستی داریم که در شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان در حال انجام است، ۳۰۰ واحد در حمیدیه برای کسانی که خانه‌های خود را در سیل از دست دادند که ۲۰۰ واحد آن تعمیری و ۱۰۰ واحد احداثی است؛ ضمن این که ۱۰۱ واحد از این واحدها قرار است در هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: روز چهارم با عنوان «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه جانبه» نامگذاری شده است.

سپاه در انتخابات به هیچ عنوان وارد نمی‌شود

وی با بیان این که سپاه در انتخابات به هیچ عنوان وارد نمی‌شود گفت: سپاه طرفدار هیچ جناح و گروهی نخواهد  شد لذا سپاه آگاهی سیاسی می‌دهد اطلاعات می‌دهد در امنیت کمک می‌کند و .... اما وارد مسایل سیاسی نمی‌شود.

وی افزود: تدوین سیاست‌ها، راهبردها و تدابیر در سطح استان کرمان را فرمانده سپاه تعیین می‌کند. سرباز ، قراردادی، پیمانی، بسیجی و هر کسی که حقوق بگیر سپاه است وارد مسائل سیاسی نخواهد شد لذا هر کسی در مجموعه استان از خط قرمزها عبور کند سپاه در خصوص آن به جامعه آگاهی می‌دهد.

ابوحمزه به وارد شدن برخی افراد به عرصه تبلیغات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر برخی افراد پول توزیع می‌کنند و تبلیغات را شروع کردند که خلاف قوانین است و ما آگاه سازی می‌کنیم.

وی به شعار روز پنجم اشاره کرد و افزود: «شهیدان، جانبازان، فخرآفرینان» شعار این روز است که برای تکریم از خانواده این عزیزان مراسمی برگزار خواهد شد.

ابوحمزه بیان داشت: روز ششم ر«زمندگان، ایثارگران و جهادآفرینان» است همچنین «فرماندهان و پیشکسوتان» عنوان روز هفتم نامگذاری شده است.

وی در قسمتی از سخنان خود ضمن تشکر از مردم کرمان که در طول بیماری خود به وی اظهار لطف داشتند افزود: یک فرهنگی در بین مردم کرمان جا افتاده که برای ادامه درمان به استان‌های دیگر بروند که اشتباه است زیرا ما در کرمان پزشکان متخصص و متعهد بسیاری داریم که دارای استعدادهای قوی هستند.

کد خبر 4722920

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس تبلیغات سپاه ثارالله کرمان ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری ایلام اربعین 98 گرگان سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا شخصیت شهید مطهری را بی‌نظیر خواند و گفت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از شهادت شهید مطهری آثار و کتاب‌های آن بزرگوار همچنان در میان جوامع اسلامی رواج دارد و این شخصیت متعالی در مقابل تمام انحرافات ایستادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی روز چهارشنبه، پنچم اردیبهشت در نشست خبری به مناسبت ایام شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی و سیاسی بسیج و سپاه تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی در مجموعه بسیج، صدها مربی، راوی سیاسی، قاریان قرآن چهره فرهنگی و تاثیرگذار تربیت می‌کند که با تفکر بسیجی و بدون منت نقش آفرینی می‌کنند که در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد این فداکاری‌ها بودیم.

وی افتتاح بزرگ‌ترین مرکز آموزشی سپاه عاشورا در سال گذشته را رویدادی بی‌نظیری دانست و گفت: هر پاسدار دوره‌های مختلف عقیدتی، سیاسی و فرهنگی طی می‌کند تا ایمان و باورهای درونی خود را قوت بخشد و در این راستا نیز شنبه‌های هر هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به طهارت روحی و تقوا در پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان، با ایمان و باورهای درونی خود رشادت و فداکاری‌هایی انجام می‌دادند که امروزه نیز شاهد این رشادت ها هستیم.

سرایی جنگ سپاه قدس با داعش را نبردی ناشناخته دانست و گفت: پشتوانه داعش ایلات متحده جنایتکار آمریکا بود که امروزه نیز از رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمایت می‌کند ولی عملیات وعده صادق تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد و موشک باران سرزمین‌های اشغالی به تیتر اصلی اخبار و رسانه‌های جهان تبدیل شد که این همان اثرگذاری ناشی از تعبد و تدین است.

وی به سفر معنوی پاسداران انقلاب اسلامی به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۵۰۰ خانواده پاسدار به مشهد مقدس سفر می‌کنند که در کنار تفریح از متون دینی، معنوی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره لازم را ببرند.

وی ضمن تشریح برنامه‌های متنوع هفته عقیدتی و سیاسی، آموزش‌های قرآن را یکی از مهم‌ترین برنامه در برنامه‌های پرورشی عنوان کرد و ادامه داد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان حضرت آیت الله آل‌هاشم، برگزاری نشست‌های بصیرتی، سیاسی و بصیرت افزایی، دیدار با علما و اساتید بزرگوار در شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا، گفتمان‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌هاکه توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، تجلیل از حلقه‌های صالحین در رده‌های مختلف، بسیج اقشار، غبارروبی از مزار شهدا، نشست های تخصصی سیاسی و عقیدتی در حوزه‌های مقاومت و حوزه های علمیه، تبیین آثار شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها و نواخته شدن زنگ انشای مطهری زنگ سپاس معلم در راستای تبیین دستاوردهای انتقلاب اسلامی و قدردانی از معلمان نمونه از جمله برنامه های این هفته در استان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا روزشمار هفته عقیدتی و سیاسی را تشریح کرد و گفت: شنبه خدا محوری و اعتقاد به معاد، یکشنبه ترویج معنویت و اخلاق _ تربیت نسل جوان انقلابی و متدین، دوشنبه مکتب مطهر و حلقه های صالحین، سه شنبه شهید مطهری پژوهش و تولید علم در مدارس و حوزه های علمیه، چهارشنبه سالروز شهادت مرتضی همایش مطهر و قرآن و عترت عناوین هفته گرامی‌داشت هفته عقیدتی و سیاسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود