Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدی با اشاره به مشغولیت تحصیلی ۱۴ میلیون دانش آموز در سیستم آموزش و پرورش، گفت: دانش آموزانی با مدرسه انس می گیرند که تجربه تکاپوهای فرا ورزشی و بازی های آموزنده را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مهرزاد حمیدی» با حضور در آئین ارسال مرحله دوم اقلام و تجهیزات ورزشی به مدارس استان البرز که امروز پنجشنبه (28 شهریور) در کانون فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد، گفت: ثمره نهایی آموزش و پرورش باید انسانی متواضع، خردمند، موحد و دیندار با توانایی بالا در بحث مهارت های اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: لازمه جامعه امروز تربیت شهروندانی است که امور کشور را در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... توانمند و برنامه ریز باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تربیت نسل های انقلاب اسلامی در برهه های مختلف زمانی بیان کرد: یکی از زمینه های انس با مدرسه ایجاد شرائط و زمینه های ورزشی و بازی های آموزنده است.

 

به گفته حمیدی دانش آموزی که با ساختار تربیت بدنی و ورزشی رشد پیدا کرد و تجربه تکاپوهای فرا ورزشی و بازی های آموزنده را کسب کند می تواند با مدرسه مأنوس شود.

 

حمیدی با اشاره به اهمیت تربیت بدنی به عنوان یکی از دپارتمان های تعلیم و تربیت در جهان، مطرح کرد: امروزه با راه اندازی 3 هزار و 300 سالن ورزشی در سطح کشور، همچنین تربیت 33 هزار دبیر تربیت بدنی شاهد رشد فضای آموزشی ورزشی در کشور هستیم.

 

وی به حضور 14 میلیون دانش آموز که طی 12 سال در سیستم آموزش و پرورش تحصیل می کند اشاره کرد و بر لزوم نقش تربیت بدنی و ورزش برای ارتقاء سطح آمادگی بدنی آنان تاکید کرد.

 

وی با بیان اهمیت جایگاه ایران در زمینه های علوم هسته ای و صنایع نظامی و علمی عنوان کرد: دانش آموزان ایرانی با حضور در تیم های ملی و موفقیت در عرصه های مختلف نشان دادند که نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش در بحث تربیت بدنی سعی در ارتقاء سطح جسمی و فعالیت های بدنی دارد.

 

تخصیص 4 میلیارد تومان برای آماده سازی مدارس البرز

 

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص مبلغ 4 میلیارد تومان به منظور آماده سازی مدارس البرز خاطرنشان کرد: سلامت به عنوان بخشی از پروژه مهر در مدارس کشور است که در این خصوص یک و نیم میلیارد تومان صرف تجهیزات ورزشی، بهداشتی و آموزشی برای مدارس استان البرز شد.

 

حمیدی توضیح داد: طرح تجهیز و اعزام کاروان ها به مدارس به عنوان دومین سال پیاپی در سطح کشور اجرا شد که طی آن 350 میلیارد ریال از اعتبارات آموزشی به استان ها به ویژه مناطق محروم ارسال شد.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی عزاداری محرم ماه محرم شیراز مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد محرم هفته دفاع مقدس اداره کل آموزش و پرورش البرز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد