Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:34:29 GMT

رضایتمندی سیل زدگان باوی از همراهی البرزی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۸۵۰

رضایتمندی سیل زدگان باوی از همراهی البرزی‌ها

به گزارش ایرنا، ۱۹ فروردین ماه سال جاری خطر شکسته شدن سیل بند مشرف به شهر شیبان در بخش مرکزی شهرستان باوی و احتمال طغیان رودخانه کارون مسئولان را بر آن داشت تا دستور تخلیه این منطقه صادر شود و در نهایت این سیل بند شکسته شد.

فرماندار شهرستان باوی گفته بود، به دلیل بالا بودن حجم آب سرریز در برخی روستاها امکان انتقال مصالح و تجهیزات برای ترمیم نقاط آسیب دیده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس توجه و نگاه ها به سمت کمک های اعزامی از جمله تیم های نیروی انسانی، متمرکز شد و با تدبیر دولت استان البرز به عنوان استان معین خوزستان همکاری های خود را با حضور میدانی عزیزاله شهبازی استاندار البرز و سایر مسئولان اجرایی و امدادی آغاز کرد.

در این بین شهرستان باوی همچنان از جانب ۲ رودخانه دز و کارون در معرض سیلاب قرار گرفت که برای مهار آب در حوزه های روستایی ساخت سیل بندها آغاز شد اما با توجه به افزایش حجم خروجی آب رودخانه، برخی سیل بندها مقاومت لازم را نداشته و بخشی از روستاهای این شهرستان و به ویژه در دهستان عنافچه دچار آبگرفتگی شد.

تمام امکانات این شهرستان در کنار استان های معین و نیروهای مسلح  به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشتند و برای کنترل سیلاب و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده تلاش کردند.

اما زخم های این حادثه طبیعی تنها باهمدلی و همراهی مردم سایر استان ها تسکین می یافت، بنابراین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز ۲۵ کارشناس به شهرستان باوی اعزام کرد و  حدود هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار داد.

با گذشت پنج ماه از حادثه طبیعی سیل خوزستان، استاندار البرز بار دیگر با حضور در شهرستان باوی آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه را مورد بررسی قرار داد و با بازدید میدانی از روستاها روند اجرایی پروژه های اجرایی در این شهرستان سیل زده که البرز معین همراهی با آن شده بود زیر ذره بین قرار داد.

حضور استاندار البرز در جمع مردم روستای یکاویه یک شهرستان باوی و رضایتمندی مردم سیل زده  نوید بخش سربلندی در همراهی با همنوعان سیل زده بود و در بازدید از روند بازسازی و تعمیرات مناطق سیل زده شهرستان باوی در جمع مردم روستای یکاویه یک این شهرستان همراهی البرزی ها از سوی مردم مورد تایید قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن البرز با بیان اینکه بعد از وقوع سیل فروردین ماه امسال ۲۵ کارشناس به شهرستان باوی از استان البرز اعزام شد، گفت: ارزیابی و احصا مناطق آسیب دیده از ۲۸ فروردین ماه ۹۸ آغاز شد.
علی رحیمی زاده ادامه داد: حدود هزار و ۲۵۰ واحد مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد هزار و ۵۰ مورد در ۲ بخش تعمیری و احداثی دچار خسارت شده بود.
وی گفت: ۶۱۰ واحد نیاز به تعمیرات داشتند که در این بخش ماموریت البرز به پایان رسیده است.
رحیمی زاده افزود: ۴۴۰ واحد دچار خسارات بسیار زیادی شده بودند که احداث آنها در مراحل پایانی قرار دارد و تا دی ماه امسال به سرانجام می رسد.
شهرستان باوی در خوزستان در حدود ۴۰ کیلومتری شمال اهواز از ۲ بخش مرکزی و ویس تشکیل شده و مرکز آن شهر ملاثانی است و شهر شیبان در بخش مرکزی این شهرستان و در شمال شهر اهواز و در شرق رودخانه کارون واقع است.

۸۰۲۹/6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خسارت سیل کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • حمایت دانشجویان البرزی از مردم مظلوم غزه
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی