Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@06:26:55 GMT

انجام اکوی قلب جنین چقدر ضروی است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۹۳۱

انجام اکوی قلب جنین چقدر ضروی است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اهمیت تشخیص زودهنگام اختلالات ساختاری قلب جنین تا قبل از ۱۹ هفتگی دوران بارداری مادر تاکید کرد و گفت: چون تا این دوره ساختار قلب جنین به طور کامل شکل نگرفته است، امکان صدور مجوز قانونی سقط وجود دارد و بعد از آن، پزشک نمی تواند این مجوز را صادر کند. به گزارش ایران آنلاین، بهناز مرادی گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس یک روزه، آشنایی همکاران رادیولوژیست با آنومالی های قلبی دوره جنینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت تشخیص اختلالات ساختاری قلب چنین با هدف پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به نارسایی قلبی تاکید کرد.   دبیر علمی کنفرانس یک روزه اکوی قلب جنین، از آنومالی های قلبی جنین به عنوان یکی از شایع ترین آنومالی های دوره جنینی نام برد و افزود: ۵۰ درصد این موارد بعد از تولد تشخیص داده می شود و در نتیجه مشکلاتی برای دوران بارداری مادر به وجود می آید.   مرادی با عنوان این مطلب که تولد نوزاد با این عارضه می تواند مشکلاتی برای او ایجاد کند، ادامه داد: در مواردی هم جنین با چنین عارضه ای قبل از پایان دوران بارداری مادر، فوت می کند.    وی با اشاره به اهمیت انجام اکوی قلب جنین در دو نوبت توسط اکوکاردیوگرافیست، گفت: این عارضه دو درصد از آنومالی های قلبی دوره جنینی را شامل می شود. به عبارتی، از هر ۱۰۰ جنین، دو جنین با چنین عارضه ای مواجه می شوند که مواردی از آنها مادرزادی است. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • مسکن مجاز در دوران بارداری