Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:42:38 GMT

تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت مسعود عربشاهی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۹۴۴

تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت مسعود عربشاهی

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت مسعود عربشاهی، هنرمند نقاش راتسلیت گفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی _ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی _ در پیام تسلیتی برای درگذشت مسعود عربشاهی نوشته است:

«عربشاهی از نقاشان نوگرای ایران چند دهه در تاریخ کهن و آثار آن کنکاش و در جلوهها و قالبهای مدرنیستی نمادهای متنوع تاریخی و فرهنگی را بازخوانی کرد تا شاید ما در برابر سکوت رمزآلود آثارش صداهایی از گذشتههای دور را بشنویم و به آن بیندیشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربشاهی چند دهه در تاریخ کهن و جهان هنر کنکاش کرد و آثاری مدرن به یادگار گذاشت که بن مایه اندیشهای مشترک دارند، اما تفاوت و تمایز نیز دارند.

درگذشت هنرمند گرانقدر مسعود عربشاهی را به خانواده ارجمند این هنرمند، هنرمندان و هنردوستان تسلیت میگویم و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد خواستارم. روحش شاد و یادش گرامی.»

مسعود عربشاهی، نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی روز چهارشنبه (۲۷ شهریور ماه) در سن ۸۴ سالگی بر اثر عارضه قلبی - ریوی دار فانی را وداع گفت.

عربشاهی با داشتن دهه‌ها تجربه کار در زمینهٔ نقش برجسته و کارهای اجرایی بر نمای ساختمان‌ها، همراه با تکنیک منحصر به‌فرد خود در اجرای سالن‌های کنفرانس که شهرت جهانی دارد، در ایران و سایر کشورها کارهای اجرایی بزرگی را انجام داده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسعود عربشاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند