Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:21:15 GMT

کامرون: از پیروزی ترامپ می‌ترسیدم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۲۴۹

ساعت24-نخست‌وزیر پیشین بریتانیا گفت، دونالد ترامپ سال ۲۰۱۶ عنوان نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا را با "وعده حفاظت از تولیدات داخلی، بیگانه‌هراسی و گرایشات زن ستیزی" خودش به دست آورد.

 به نوشته روزنامه گاردین، دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در خاطراتش از روی کار آمدن ترامپی که "تاجر تک‌رو" توصیف می‌کرد، پس از نتیجه رفراندوم برگزیت در سال ۲۰۱۶ ابراز نگرانی کرده و آن را "ناراحت‌کننده" دانسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در کتابی که چهارشنبه در بریتانیا منتشر شد، نوشت: ظهور احزاب چپ افراطی و راست تندرو در اروپا به ما نشان داده بود که سیاست‌های ضد تشکیلاتی و تفرقه‌افکنانه یک هنجار جدید است.

دوره نخست‌وزیری کامرون از مه ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۶ بود و با دوره ریاست جمهوری ترامپ هم‌زمان نبود. دوره تصدی کامرون با نتیجه رفراندوم بریگزیت به پایان رسید. اندکی پس از آنکه ترامپ از سوی جمهوری‌خواهان به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی شد، باراک اوباما در نشست ناتو در ورشو ترامپ را با ولادیمیر پوتین مقایسه کرد و نسبت به "شیب لغزنده‌ای که از انتقاد، مثلاً از مردم همجنسگرا یا مهاجران، به تهدید کل ملل، نژادها و مذاهب منتهی شود" هشدار داد.  کامرون هم که در آن جلسه حضور داشت، گفت: کاملا با این سخنان موافق است.

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در خاطراتش همچنین از سخنان ترامپ درباره "تروریسم اسلامی" به سختی انتقاد کرده است. او نوشت: همواره تلاش داشتم تا درباره "افراطگرایی اسلام‌گرایان" و "خشونت افراطی اسلام‌گرایان" به جای استفاده صرف از برچسب "اسلام‌گرایان" صحبت کنم. این تفاوت برای دونالد ترامپ اهمیتی ندارد. در واقع، او مسیر دیگری را در پیش گرفته است و به وفور به "تروریسم اسلامی" اشاره می‌کند که از دیدگاه من شدیدا ناکارآمد است.

کامرون بابت اینکه ژوئیه ۲۰۱۷ در زمان باز پس گیری موصل عراق از داعش به دست نیروهای عراقی یا آزادسازی رقه توسط نیروهای کرد در قدرت نبود، تاسف می‌خورد. او با یادآوری کشته شدن گروگان‌های بریتانیایی و آمریکایی در دوره تصدی‌اش به دست داعش،‌ نوشت: بابت تمام لفاظی‌ها و لاف‌ زدن‌های متعاقب دونالد ترامپ می‌گویم که جنگی در اختیار او بود که به خوبی در مسیر پیروزی قرار داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند