Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:25:38 GMT

استارت آپ‌ها وام نمی‌خواهند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۳۳۵

استارت آپ‌ها وام نمی‌خواهند

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ‌های استان گفت: استارت‌آپ‌ها تسهیلات نمی‌خواهند و باید سرمایه گذارانی پای کار بیایند که در سود و زیان این شرکت‌ها سهیم باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر معصومه خان احمدی در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان که با حضور مدیران شرکت‌های استارآپی در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل اکوسیستم فناوری در استان گفت: با وجود مراکز رشد، مراکز نوآوری، صندوق شکوفایی خلاقیت و شتاب دهنده و نیز وجود دانشگاه های خوب و اساتید برجسته تقریبا می توان گفت اکوسیستم فناوری در استان شکل گرفته و به شخصه به آینده این اکوسیستم امیدوارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طبیعی است در ابتدا حرکت این اکوسیستم چندان روان نباشد، چرا که حوزه استارت آپ ها در دنیا با شتاب در حال حرکت است و در حالی که ما مفاهیم این حوزه را تشریح می کنیم دنیا به نسل پنج و ششم استارت آپ ها رسیده است.

خان احمدی با بیان اینکه نگاه آماری به حوزه استارت آپ ها چالش برانگیز است، گفت: ما در حالی در پی توسعه استارت آپ ها هستیم که منابع مالی برای حمایت از آنها در استان تعریف نشده است.

وی تاکید کرد: استارت آپ های ما نیاز به "وام" ندارند، آنها سرمایه گذاری می خواهند که در سود و زیان آنها شریک باشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تدوین پروتکل حمایتی در استان در راستای حمایت از استارت آپ ها خبر داد و افزود: این پروتکل با همکاری دستگاه های اجرایی، سازمان ها و بخش خصوصی برای پیشبرد کار استارت آپ ها تدوین شده که حتی از سوی مسئولین کشوری مربوطه پیشنهاد شد این پروتکل در سایر استان های کشور نیز اجرایی شود.

وی در ادامه از مسئولین شتاب دهنده "تیک" خواست تا یک استارت آپ در حوزه رفع چالش های استارت آپ ها راه اندازی کنند، بطوری که چالش های موجود در سر راه ارتباط استارت آپ ها با حوزه صنعت و دانشگاه ها را احصا کرده و برای رفع مشکل آنها چاره اندیشی کند.

خان احمدی همچنین از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع استان نیز خواست در حوزه های استارت آپی سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارت آپ ها حمایت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • مطهری: این یک استارت دوباره است
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود