Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@22:32:32 GMT

افزایش قیمت نفت پس از یک هفته پرآشوب

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۶۲۵

افزایش قیمت نفت پس از یک هفته پرآشوب

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت هشت سنت افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه در اولین روز گشایش بازار نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد جهش پیدا کرده بود که بزرگترین افزایش قیمت یک روزه این معاملات از سال ۱۹۸۸ به این طرف بود.

به گفته مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار در شرکت سی ام سی مارکتز، قیمت‌ها ممکن است فعلا متعادل شده باشند و در صورت احیای سریع تولید نفت عربستان سعودی اختلالاتی که بازار از آن واهمه دارد ممکن است معلوم شود موقتی بوده است.

شرکت تحقیقاتی کایروس برآورد کرده که عربستان سعودی که ذخایر نفتش حدود ۱۰ میلیون بشکه تا ۱۶ سپتامبر در مقایسه با سطح پیش از حملات کاهش پیدا کرده است، حدود ۳.۴ میلیون بشکه در روز از تولید خود را از دست داده باشد.

با این حال فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد: نیازی به برداشت از ذخائر استراتژیک نفت وجود ندارد، زیرا بازارها به خوبی تامین هستند.

پس از حملاتی که به تاسیسات نفتی عربستان سعودی انجام گرفت مقامات نفتی کویت اعلام کردند: بخش نفت این کشور به حال آماده‌باش در آمده و امنیت خود را به عنوان یک اقدام احتیاطی به بالاترین سطح رسانده است.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد: ذخایر نفت این کشور هفته گذشته ۱.۱ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند با این حال ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است به پایین‌ترین حد خود از اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: عربستان سعودی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نزولی قیمت طلا و سکه

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار با افت ۵۰۴ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۸۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

براساس این گزارش، امروز نیم سکه نسبت به قیمت پایانی معاملات (۶ اردیبهشت) ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به نرخ آخرین معامله ۸۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟