Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۹ جهان، با دو وزن ۵۷ کیلوگرم و ۶۵ کیلوگرم از صبح امروز آغاز شد و رضا اطری در کنار امیر محمد یزدانی، نمایندگان سبک وزن ایران روی تشک رفتند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ سالن بزرگ «باریس آره نا» در شهر نورسلطان قزاقستان از امروز میزبان مسابقات کشتی آزاد جهان است که می‌تواند شش سهمیه المپیک برای هر تیم نیز به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم کشتی فرنگی ایران طی روز‌های گذشته در همین سالن، با کسب سه مدال برنز جهان به رتبه چهارم رسید که نسبت به دوره گذشته صعودی هفت پله‌ای را نشان می‌دهد. شاگردان بنا سه سهمیه المپیک نیز کسب کردند، ولی حالا آزادکاران ایران با هدایت غلام محمدی، شانس خود را در ده وزن برای رسیدن به سکوی جهانی آزمایش می‌کنند.

فنون پرتابی والدس کوبایی، یزدانی را از مسابقات بیرون انداخت

صبح امروز یزدانی کشتی گیر هجده ساله تیم ایران، در دور نخست برابر با تیر بوریاکوف از ترکمنستان در یک کشتی برتر با امتیاز عالی ۱۵ بر ۲ پیروز شد، اما در دور دوم به مصاف آنخاندرو والدس توبیر دارنده دو مدال برنز جهان از کوبا رفت که در یک کشتی پرافت‌وخیز ۱۳ بر ۹ شکست خورد. یزدانی جوان‌ترین کشتی گیر ایران، که در این کشتی با تلاش فراوان امتیاز جمع می‌کرد، با کم تجربگی دو فن پرتابی چهار امتیازی خود تا مسابقه را واگذار کند.

این جوان جویباری با اینکه در ابتدا یک امتیاز به حریف داد، پس از گرفتن اخطار سی ثانیه ای، توانست والدز را خاک کند و ۴ بر یک پیش بیفتد. او در ادامه اسیر کمرگیری حریف شد و به پل رفت. سه دقیقه اول با حساب ۵ بر ۴ به سود والدز به پایان رسید. در سه دقیقه دوم هم هر زمان یزدانی حمله می‌کرد، با فنون حریف کوبایی مواجه می‌شد. با اینکه والدز از نظر بدنی کم آورده بود، با استفاده از تجربه بالای خود ۱۳-۹ برنده این کشتی شد.

در صورت راهیابی این کشتی‌گیر کوبایی به فینال، یزدانی شانس مدال برنز پیدا می‌کرد، اما شکست والدس در دور بعد، باعث شد که یزدانی شانس مجدد را از دست بدهد و بدون کسب امتیاز از دور مسابقات کنار برود. با این حساب، کشتی  آزاد ایران برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم باید در مسابقات گزینشی شرکت کند.

اطری از قرعه سنگین به کشتی یک‌چهارم رسید

در وزن ۵۷ کیلوگرم هم که ۳۵ کشتی‌گیر حضور دارند، رضا اطری پس از قرعه استراحت در دور نخست، به مصاف اولادیسلاو آندریف از بلاروس رفت و در یک دیدار دشوار به برتری ۴-۲ رسید. در این کشتی سنگین در حالی که نتیجه یک بر یک برابر بود، کشتی گیر بلاروس در بیست ثانیه به پایان مسابقه یک امتیاز پیش افتاد، ولی اطری که سال گذشته نیز در ثانیه‌های پایانی به این حریف باخته بود، امسال قصد واگذاری میدان را نداشت و درست در ثانیه آخر، حریف را خاک کرد و چلنج مربی رقیب هم فایده‌ای نداشت، تا ملی پوش ایران ۴-۲ پیروز این کشتی حساس شود.

اطری که قرعه بسیار دشواری در مسابقات امسال دارد، در مرحله یک هشتم نهایی برابر حریف کره شمالی روی تشک رفت.  وی در مصاف با کوم سونگ کانگ قهرمان ۲۰۱۸ آسیا و دارنده دو مدال نقره بازی آسیایی از کره شمالی نیز در جدالی نفسگیر به برتری ۴-۲ رسید. این کشتی هم مانند مبارزه قبلی بسیار حساس و نزدیک از آب درآمد و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی و عباس حاج کناری که روی صندلی کوچ قرار داشت، جان به لب شدند تا اطری در سی ثانیه آخر کشتی باخته را به برد تبدیل کند؛ مثل کشتی اول اطری تا قبل از یک دقیقه پایانی چیز خاصی نشان نداد، اما توانست با خاک کردن حریف و اخطار داوران ۴-٢ پیش بیفتد. اطری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف زائور اوگویف، مدافع عنوان قهرمانی جهان از روسیه می‌رود.

در مرحله یک چهارم نهایی، رضا اطری برابر آگوئف از روسیه روی تشک رفت. آزادکار سبک وزن ایرانی با یک اخطار از سوی داوران مواجه شد و یک امتیاز به حریف داد. در ابتدای ۳ دقیقه دوم هم روی زیرگیری آگوئف، اطری به بیرون از تشک رفت و یک امتیاز دیگر هم به حریف داد. در حالی که به نظر می‌رسید اطری حریف خود را خاک کرده، داوران به او امتیازی ندادند؛ موضوعی که با اعتراض کشتی گیر ایرانی همراه بود. در ادامه هم حملات اطری با دفاع خوب آگوئف خنثی شد تا کشتی ۲-۰ به سود این کشتی گیر روس به اتمام برسد. حالا اطری باید منتظر پیروزی آگوئف در نیمه نهایی باشد تا در گروه شانس مجدد شانس خود را برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک بیازماید.

این گزارش به‌روزرسانی می شود ...

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود کشتی آزاد قهرمانی جهان رضا اطری امیرمحمد یزدانی تابناک ورزشی نورسلطان آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اسامی نفرات برتر مسابقات کشتی فرنگی بین المللی جام تختی به شرح زیر است:   ۵۵ کیلوگرم: ۱- محمد حسینوند پناهی ۲- حسین بیژنی ۳- رامین احمدی و کیانوش شمشیری ۵- مهدی احدی زناب و پیام احمدی ۷- سعید اسماعیلی ۸- نورایر هاخویان (ارمنستان) ۹- محمدپویا اسدی (کرمان) ۱۰- مهدی کمالی ۶۰ کیلوگرم: ۱- پویا ناصرپور ۲- سجاد عباس پور ۳- علی احمدی وفا و علی نوربخش ۵- محمد اسدین (سوریه) و کامران عبدولی ۷- محمدجواد ابوطالبی ۸- حسین جاویدی ۹- سورن آقاجانیان (ارمنستان) ۱۰- رابرت کاراپتیان (ارمنستان) ۶۳ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی کشتکار ۲- کاران اصلانیان (ارمنستان) ۳- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی ۵- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری ۷- علیرضا اسدی ۸- محمد کمالی ۹- احمدرضا ناصرپور ۱۰- علی حاجیوند ۶۷ کیلوگرم: ۱- حجت رضایی ۲- امیرمحمد یارمحمدزئی ۳- هایک ملیکیان (ارمنستان) و امید حامدی ۵- آرمین محب ثابت و غلامرضا عبدولی ۷- علی شیرزاد ۸- محمد اسکندری ۹- حسین اسفندیاری ۱۰- روبن میرانیان (ارمنستان) ۷۲ کیلوگرم: ۱- دانیال سهرابی ۲- علی دارابی ۳- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی ۵- علی اصغر سام دلیری و امیررضا عیسوند ۷- محمدامیر شوکتی ۸- مرتضی پورعیسی ۹- سعید ارجمند ۱۰- محمدرضا رضاپور ۷۷ کیلوگرم: ۱- غلامرضا فرخی ۲- علیرضا عبدولی ۳- سید محمد عربی و عارف حبیب الهی ۵- محمدرضا حجامی و احمد نجفی ۷- امیرمحمد صمدی ۸- محمدحسن حسینی ۹- حیدر یوسف جبار ۱۰- مسعود کاووسی ۸۲ کیلوگرم: ۱- اشکان سعادتی فر ۲- شاهین بداغی ۳- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی زاده ۵- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی ۷- محمدحسین آزرم دخت ۸- احمد صلح دوست ۹- شکور فاتحی ۱۰- محمدامین حسینی ۸۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمودی ۲- بهروز هدایت ۳- ابوالفضل پایدار و آرشام بهرام زاده ۵- علی کبیری و محمدهادی صیدی ۷- نریمان مهمدی ۸- ابوالفضل سپهوند ۹- اشکان عبدولی ۱۰- حسین کلیوند ۹۷ کیلوگرم: ۱- شایان حبیب زارع ۲- هایک خلویان (ارمنستان) ۳- حسین بالی و امیررضا اکبری ۵- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی ۷- محمد نصرتی ۸- ابوالفضل حاجی وندی ۹- امیرمحمد نجفی ۱۰- حمیدرضا کشتکار ۱۳۰ کیلوگرم: ۱- محمدسروش رنجبر ۲- رازمیک کوردیان (ارمنستان) ۳- آلبرت واردانیان (ارمنستان) و مهرداد کلیوند ۵- امیرحسین کریمی و سید ابوالفضل میرزاده ۷- ابوافضل فتحی تزنگی ۸- امید محمودی ۹- مهدی حسین پور ۱۰- علیرضا حسنوند   رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۵۰ امتیاز ۲- ارمنستان ۱۱۵ امتیاز ۳- سوریه ۱۰ امتیاز ۴- عراق ۴ امتیاز

دیگر خبرها

  • برد نصف رئال درخانه سوسیداد؛ ۴ امتیاز تا قهرمانی
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • ملاک قهرمانی لیگ بعداز امتیاز، تفاضل یا بازی رودررو؟
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • خوش و بش دنیله ده روسی و فابیو کاناوارو در بازی اودینزه - رم / عکس
  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • محمدی: حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید