Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا پس از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض گفت که آمریکا در کنار عربستان ایستاده است و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

پمپئو همچنین پیش از ورود به عربستان در جمع خبرنگاران و در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان یک اقدام جنگی از سوی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از دیدار خود با ولیعهد عربستان در پیامی توئیتری نوشت: با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و درباره حملات بی‌سابقه علیه تاسیسات نفتی عربستان رایزنی کردم. آمریکا در کنار عربستان سعودی ایستاده است و از حق این کشور برای دفاع از خود پشتیبانی می‌کند. رفتار تهدیدآمیز ایران تحمل نخواهد شد.

وزیر امورخارجه آمریکا حین دیدار با محمد بن سلمان نیز ادعاهای واهی خود را تکرار کرده است.

در پی وقوع یک حمله پهپادی گسترده انصارلله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان مقامات آمریکایی و سعودی با ادعای این‌که حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

سازمان ملل اعلام کرده است که تحقیقاتی بین‌المللی درباره عامل حمله اخیر به عربستان انجام خواهد داد.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با رد این ادعاها علیه کشورمان اظهار کرد: از نظر من موضوع بسیار روشن است و این اتفاق بین دو کشور (عربستان و یمن) در حال درگیری با یکدیگر رخ داده است، یک طرف درگیری‌ها که یمنی‌ها هستند به صراحت اعلام کردند که این کار را انجام داده‌اند. به نظرم موضوع اتهام زنی به ایران کاملا روشن است و این ادعاها و اتهامات به طور جدی و قطعی رد می‌شود. از طرف دیگر فکر می‌کنم طرح چنین ادعاهایی نیز به جایی نخواهد رسید. چرا که هیچ سندی برای اثبات آنها وجود ندارد و می‌توان هر کسی را بدون ارائه دلیل متهم کرد؛ اقدام عربستان نیز در این چارچوب است.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان ادعای وزیر امورخارجه آمریکا در این زمینه را ناشی از شکست این کشور برای اعال فشار حداکثری بر ایران دانست و تاکید کرد که مقصر جلوه دادن ایران به فاجعه کنونی در یمن خاتمه نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا عربستان حمله به آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنشی به ادعاهای عجیب هسته‌ای کریمی قدوسی

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان، دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران‌هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد.

غلامرضا نوری قزلجه رییس فراکسیون مستقلین مجلس، در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارنظرهای مطرح شده اخیر با محتوای «تغییر دکترین نظامی کشور و یا اشاره به انجام آزمایش در حوزه تسلیحاتی که غیرمستقیم اشاره به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای دارد»، گفت: با توجه به نیاز کشور در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز و تحت نظارت مستمر و داوطلبانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش می‌رود.

وی در گفتگو با ایلنا، تصریح کرد: اگر یک زمانی اظهاراتی برخلاف این مساله صورت گیرد به نظر می‌رسد یا از روی بی اطلاعی است یا از عدم اشراف به موضوع حرام بودن شرعی و اخلاقی استفاده از این فناوری برای مصرف تسلیحاتی.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: معتقدم که فناوری هسته‌ای در کشور ما در مسیر صلح آمیز و با هدف رفع نیازهای داخلی کشور در توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف در حال فعالیت است و قطعا هم کشورهای دوست و همسایه از نعمات این دستاوردهای قابل توجه و ارزنده ای که کشور ما دارد و خواهد داشت در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در جهت تامین امنیت غذایی یا تامین داروها و درمان های بر پایه پزشکی هسته ای این فعالیت را دنبال می کند و الان هم صنعت هسته‌ای خیلی کاربردی بوده و بخش کاربری این صنعت هم به سرعت دارد توسعه پیدا می‌کند و حتما هم به کشور کمک خواهد کرد، همه این فعالیت ها در کشور ما در مسیر صلح آمیز است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به هر حال یک سری بدخواهان در دنیا هستند که توسعه و پیشرفت ایران را بر نمی تابند و سعی می کنند از هر فرصت و بهانه ای برای تحت فشار قراردادن کشور ما استفاده کنند؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و برای جامعه بین‌الملل قابل قبول است شاید نگاه و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فعالیت های کشور ما تحت نظارت آن ها است و صلح آمیز بودن صنعت هسته ای ما را تایید می کنند.

نوری قزلجه در پاسخ به این سوال که «این نوع اظهارنظرها چه آسیب و خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور وارد می‌کند؟»، گفت: من معتقدم که اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد و کار دستگاه دیپلماسی کشور را برای دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران با سختی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنشی به ادعاهای عجیب هسته‌ای کریمی قدوسی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!