Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومن نسب از تشکیل کمیته‌ های ۱۰ گانه برای تسهیل در خدمات به زایران حسینی در اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمود مومن نسب» در نشست تسهیل در خدمات به زائرین اربعین حسینی کمیته‌ ارزیابی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شرایط به طور کامل برای زائرین در ایام اربعین مهیا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديركل دفتر بازرسی، مديريت عملكرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این خصوص شاخص‌ های اختصاصی، عمومی، فرایند‌های پشتیبانی، کار نظارت در طول اربعین و شاخص‌ های دیگر دستگاه‌ ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌ گیرد.


وی ادامه داد: دستگاه‌ ها آمادگی نسبی برای انجام ماموریت‌ های محوله را دارند و برخی هم از جمله گروه‌ های بهداشت و درمان، حمل و نقل، حج و زیارت و امنیتی در آمادگی قابل قبولی قرار گرفته اند.


مومن نسب، ۱۳ مهر ماه را آغاز کار اعزام اعلام و ابراز امیدواری کرد: با انسجام همه‌ دستگاه‌ها، کار‌ها با موفقیت انجام خواهد شد.


این مسئول به برخی محور‌های پر خطر از جمله اقلید ـ یاسوج اشاره کرد و اضافه کرد: تغییر این مسیر از سمت شیراز یا پایش تصویری برای کاهش حوادث در دستور کار کمیته‌ امنیتی ستاد اربعین استان قرار دارد.


وی خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی را بالاترین نوع خدمت دانست و گفت: همه دستگاه های اجرایی در این خصوص همت کامل دارند.


مومن نسب تصریح کرد: اربعین حسینی رویداد بزرگ فرهنگی و امسال آزمونی برای دستگاه های اجرایی استان خواهد بود.


مديركل دفتر بازرسی، مديريت عملكرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال به دلیل لغو روادید و افزایش زائرین لازم است برای بسیج و تامین امکانات توسط کمیته های ده گانه در راستای ارائه خدمت بهتر به زائرین از همکاری، هماهنگی و آمادگی بالایی برخوردار باشند.


«محمد نظرپور» هم از آمادگی موکب‌ ها برای پذیرایی در داخل کشور و کشور عراق خبر داد و گفت تاکنون از ۳۹ موکب نام نویسی شده، برای ۲۷ موکب مجوز صادر شده است.


مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبق برنامه‌ های ستاد مرکزی موکب‌ های کهگیلویه وبویراحمد روزانه باید کار پذیرایی از ۳۵ هزار نفر را انجام دهند.


وی از آمادگی استان برای ساماندهی زوار در نقطه‌ صفر مرزی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون مجوزی برای خروج زائرین با خودروی شخصی ابلاغ نشده، اما چنانچه این مجوز صادر شود باید تمامی مشخصات خودرو بنام راننده ثبت شده باشد.


نظرپور همچنین از پایان کار پذیرایی موکب‌ های عراقی در روز اربعین خبر داد و گفت به منظور رفاه حال زوار موکب‌ های استان در طول مسیر تا سوم آبان ماه برپا خواهند بود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز فعالیت های مسجدی محرم اردبیل زائرین موکب نام نویسی ستاد اربعین اربعین حسینی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی

 روحی ملکی با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه گفت: دو کاروان با ظرفیت‌های ۸۵ نفر از استان آذربایجان شرقی و یک کاروان ۸۵ نفره از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل امروز ساعت ۱۶ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعزام این کاروان آغازی بر عمره مفرده بعد از ۹ سال است که بعد از حج تمتع با کاروان‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: زائران استان آذربایجان شرقی با ۲۸ کاروان ۴۰۹۵ نفره که از این تعداد ۱۲۳نفر از شهرستان ارومیه هستند به حج تمتع اعزام می‌شوند.

روحی ملکی خاطرنشان کرد: پرواز حج تمتع از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که برگشت زائران از یکم تیرماه آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳