Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:01:23 GMT

خط قرمز توسعه استان قزوین رعایت مسائل زیست محیطی است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۴۳۹

خط قرمز توسعه استان قزوین رعایت مسائل زیست محیطی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین که با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه پیام نور برگزار شد اظهارداشت: شاید در دهه های گذشته توجه به محیط زیست آنقدر جدی نبود اما امروز همه شئون زندگی و اجرایطرح های توسعه وابسته به محیط زیست است و همه را در درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط قرمز ما رعایت محیط زیست است

فرخزاد تصریح کرد: توسعه در کشور حتما باید با رعایت مسائل زیست محیطی باشد که خوشبختانه با تعامل خوبی که بین مدیران دستگاهها وجود دارد در حل مشکلات موفق عمل شده و هر جا لازم بود با قاطعیت و در برخی جاها با تعامل و همکاری برای گره گشایی اقدام شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در استان با پایش صنایع اقدامات خوبی برای کاهش چالش های محیط زیست و صنعت صورت گرفته و هرجا مشکلاتی هست حرف آخر را محیط زیست می زند که بیانگر رویکرد مسئولان استان است.  

وی بیان کرد: خط قرمز ما در استان قزوین توجه به مسائل محیط زیست است و با قابلیت هایی که در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری داریم باید تلاش کنیم توسعه همه جانبه با رعایت دغدغه های زیست محیطی محقق شود.

طرح آمایش در استان عملیاتی شده است

فرخزاد گفت: خوشبختانه طرح آمایش در استان قزوین اجرایی شده و همه پروژه ها بر این اساس در مسیر آمایش است و تلاش می کنیم اهداف تعیین شده محقق شود.

وی با اشاره به دغدغه های زیست محیطی هم اظهارداشت: توسعه اراضی بیابانی، ریزگردها، آلودگی منابع زیرزمینی از مهمترین چالش های ما در استان قزوین است که باید مدیر جدید به آن توجه کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: از مجموع ۲۵ شهر استان تعداد ۲۰ شهر و از ۸۵۰ روستای استان تعداد ۲۵۰ روستا به سایت زباله محمد آباذ متصل هستند و زباله های خود را در آن دفن می کنند.

وی یادآورشد: در ۵ نقطه استان از جمله کوهین، طارم، الموت و آوج باید مرکز پسماند راه اندازی شود و باید این موضوع نیز در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

فرخزاد اضافه کرد: ۳۵ محور در اجرای طرح هوای پاک تدوین شده و هیچ فضای سبزی را تغییر کاربری نمی دهیم و در کارگروهها توجه به مسائل زیست محیطی در اولویت است.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: از مدیرکل جدید محیط زیست استان انتظار داریم از طرفیتهای محلی و نیروهای توانمند بومی و نیز تشکل های مردم نهاد که توانمندی بسیار خوبی دارند در پیشبرد برنامه ها استفاده کند.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات حسن پسندیده مدیرکل سابق، حسن عباس نژاد به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی شد.

کد خبر 4723142

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین محیط زیست قزوین ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز عاشورا مراسم عزاداری اربعین 98 ایلام گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین

 میرزاحسینی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در طرح آزمایشی کاهش مصرف پلاستیک، فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.

میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین