Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید کرد که برگزاری جشنواره‌های مختلف نظیر جشنواره انگور کوار، فرصتی برای معرفی داشته‌های گردشگری و اقتصادی نقاط مختلف فارس است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، سیدکمال پاک فطرت پنجشنبه 28 شهریور در حاشیه بازدید از غرفه‌های جشنواره انگور شهرستان کوار، گفت: جشنواره انگور فرصتی برای معرفی آداب و رسوم باستانی مردم کوار در مراحل برداشت و استحصال فرآورده های انگور و معرفی توانمندی های استان فارس در بخش گردشگری و جاذبه های طبیعی برای جذب و پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک فطرت افزود: برگزاری جشنواره انگور کوار برای اولین بار در این شهرستان و فرآوری محصولات و مشتقات این نعمت بهشتی می‌تواند زمینه ساز پیشرفت روستایی و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد کارخانه جات فرآوری و بسته بندی در این شهرستان باشد.

وی با قدردانی از فرماندار و تمام برگزار کنندگان جشنواره انگور کوار، لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد در سال‌های آتی را یادآور شد و گفت: پیش بینی برگزاری مسابقات عکاسی، طراحی و چاپ بروشورهای مخصوص اطلاعات عمومی و خواص انگور، هماهنگی برای دعوت از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و حضور بیشتر و پررنگتر خبرنگاران و عکاسان می‌تواند بهره‌وری بیشتر چنین رویدادهایی خواهد شد.

پاکفطرت با اشاره به محل برپایی این جشنواره در باغ‌های انگور کوار، این جانمایی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این اقدام موجب ارتباط بیشتر بازدیدکنندگان با شرایط کاشت، داشت و برداشت محصولاتی نظیر انگور خواهد شد.

وی بسته بندی مناسب و طراحی و معرفی برند برای محصولات را از نکات لازم دانست و گفت: استفاده از وسایل و ابزار سنتی در تولیدات محصولات حاصل از انگور و اجرای بازی های بومی و محلی در قالب لباس های سنتی یکی از مزیت های جشنواره انگور امسال است.

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال، گفت: با ایجاد کارگاه های اشتغال بانوان و دریافت وام های کم بهره که توسط دولت به روستایان پردخت میشود و ایجاد اشتغال پایدار میتوان به فرمایشات رهبر معظم جامه عمل پوشاند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره انگور شهرستان کوار استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست