Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه جهانی العالم با اشاره به اعتقادی که نظام جمهوری اسلامی به دیپلماسی و توانمندی های دیپلماتیک خود دارد، گفت: دو سال با آمریکایی ها مذاکره کردیم و این آمریکایی ها بودند که میز مذاکره را ترک کردند.

وی با اشاره به تعهداتی که طرفین در مذاکرات برجام برعهده گرفته‌اند، افزود: کشورهای متعهد در برجام موظف هستند تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران را تسهیل کنند و مایه تاسف است اروپا وقتی می خواهد به تعهدات خود عمل کند از عضو سابقی از برجام که دیگر در این توافق حضور ندارد، اجازه می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اظهار داشت: در سیاست خارجی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران یک سردرگمی را شاهد هستیم. توافق جدید با آنها در حال حاضر جزو محالات به نظر می رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اتهاماتی که رهبران کشورهای عربستان و آمریکا درباره حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرمکو طرح کرده اند، گفت: نفوذ ما در منطقه، نفوذی طبیعی است. علیه همسایگان خود دست به اقدام نمی‌زنیم. شواهد و مستندات واقعی و نه جعلی خود را که ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان دخالت داشته، ارائه کنند. یمنی ها خودشان با اسناد اعلام کرده‌اند که مسئول این حمله بوده‌اند اما آنها ایران را متهم می‌کنند چون باور نمی‌کنند، ملت مظلوم یمن با دست خالی به چنین توانمندی‌هایی رسیده‌اند. مردم مظلوم یمن زیر شدیدترین حملات و بمباران‌ها هستند.

وی با تاکید بر آنکه ایران توانمندی موشکی را با توجه به تجربیاتی که کسب کرده است جزو خطوط قرمز خود می داند، تصریح کرد: ایران به اندازه کافی قدرتمند است که اگر کاری انجام دهد، مسئولیت آن را هم بر عهده بگیرد؛ نمونه آن زدن پهپاد متجاوز و مدرن آمریکایی بود.

موسوی افزود: وقتی ضربه می خورند هم برای آمریکایی ها و هم برای برخی کشورهای دیگر ظاهرا نخستین و راحت‌ترین کار اتهام زدن به ایران است که از اساس بی پایه است.

وی همچنین به تلاش های ایران برای پایان یافتن بحران یمن اشاره کرد و گفت: از انصارالله یمن در خواست کردیم در مذاکرات مختلف سیاسی حاضر شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به مسائل منطقه افزود: همه نیروهای خارجی که بدون دعوت دولت رسمی و مستقر سوریه در منطقه حاضر شدند، باید از منطقه خارج شوند.

وی با تاکید بر ادامه حمایت ایران از گروه های فلسطینی و حزب الله لبنان به عنوان یک گروه مستقل و بالنده، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند درصورت حمله به ایران یا نیروهای ایرانی، بلادرنگ با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم چنین در خصوص اختلافات رخ داده در افغانستان تاکید کرد: باید همه گروه های افغانستانی در یک فرآیند سیاسی و دمکراتیک در قدرت سهیم باشند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سید عباس موسوی برجام سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل