Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@04:08:10 GMT

کنایه مقام روس درباره ناکارآمدی پاتریوت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۲۲۱

کنایه مقام روس درباره ناکارآمدی پاتریوت

یک منبع وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سامانه «پاتریوت» آمریکا نتوانست به عربستان سعودی برای دفع حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشور کمک کند.

به گزارش مشرق، بعد از اظهارات اخیر مقام‌های مسکو درباره لزوم اتخاذ «تصمیم درست» عربستان سعودی برای خرید سامانه‌های پدافندی ساخت روسیه، حالا یک مقام وزارت دفاع روسیه بر ناتوانی سامانه آمریکایی پاتریوت در دفع حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انتقاد مسکو از اتهام‌زنی آمریکا به ایران

خبرگزاری «اسپوتنیک»، امروز پنجشنبه به سراغ یک «منبع ارشد در وزارت دفاع روسیه» رفته و نظر او را درباره حمله روز شنبه یمنی‌ها به دو پالایشگاه «یقیق» و «خریص» علیرغم حضور سامانه‌های پدافندی پاتریوت آمریکا در عربستان سعودی جویا شده است.

ببینید: عکس/ تحقیر آل‌سعود توسط روزنامه "الاخبار " لبنان

این منبع وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، «پاتریوت‌های آمریکا به دلیل کارآمدی پایین‌شان نتوانستند حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را دفع کنند».

این منبع روس همچنین افزود، در سراسر عربستان سعودی در حدود ۸۸ آتش‌بار سامانه پدافندی پاتریوت مستقر است.

اظهارنظر این منبع دفاعی روس درباره ناکارآمدی پاتریوت در حالی مطرح شده که پیش از این و در جریان نشست اخیر سه جانبه مشترک روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا، «ولادیمیر پوتین» اظهارنظری مشابه درباره ناکارآمدی پاتریوت مطرح کرده بود.

او با لحنی طعنه‌آمیز درباره ناکامی پاتریوت در دفع حمله هوایی روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو از عربستان سعودی خواست مانند ایران و ترکیه سامانه‌های پدافندی روسیه را بخرند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن مسکو سامانه پاتریوت امریکا آنکارا عربستان سعودی سامانه آمریکایی پاتریوت خریص روسیه ولادیمیر پوتین وزارت دفاع روسیه آمریکا مشرق خبرگزاری اسپوتنیک ترکیه ایران کنگره امریکا سلاح فروش سلاح سلاح آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات