Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@13:16:50 GMT

ورود پامپئو به امارات؛ تکرار ادعاها علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۷۱۸

ورود پامپئو به امارات؛ تکرار ادعاها علیه ایران

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسکای نیوز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا وارد ابوظبی پایتخت امارات شد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این در جریان سفر به جده با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و امارات در حالی صورت گرفته است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را هدف حملات پهپادی گسترده خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو پس از ورودش به امارات، در دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان را تکرار کرد و گفت: «من نشنیده‌ام که کسی در مورد اینکه ایران پشت حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است، شک داشته باشد. در واقع یک اجماع بسیار بزرگ در این زمینه وجود دارد.»

وی ادعا کرد: «اطلاعات مهمی درباره حمله به تأسیسات نفتی عربستان در اختیار رئیس‌جمهور ترامپ قرار خواهم داد که به او در مورد نحوه واکنش به این حادثه کمک خواهد کرد.»

پامپئو در ادامه گفت: «ما خواستار یک راهکار مسالمت‌آمیز هستیم، اما در عین حال برای تشکیل یک ائتلاف [علیه ایران] تلاش می‌کنیم.»

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مایک پامپئو ایران آرامکوی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود