Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:05:36 GMT

ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۱۰۲

ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از رسالتهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه اشتغال دانست و اظهار داشت: با این وجود عمده سیاست های اشتغال را از این وزارت انتظار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: سعی و تلاش ما این است که با ارائه ایده های مختلف اشتغال را بالا ببریم  اما توازن نامناسبی که نسبت به نرخ بیکاری در کشور وجود دارد این ایده ها نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد.

ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

این مسئول بیان داشت: یکی از راهکارهایی که می تواند مشکلات اشتغال را حل و فصل کند اهتمام ویژه به فضای کسب و کار کشور است که اگر شرایط خوبی را در این راستا به وجود آوریم شاهد جنب و جوش در حوزه کار خواهیم بود.

کاشفی گفت: در کشور ما حجم نقدینگی بالایی داریم و همیشه این سوال مطرح است که چرا این نقدینگی به تولید و اشتغال وصل نمی شود و از طرف دیگر تحصیل کردگانی با علم فراوان در همه حوزه ها داریم باید تلاش کنیم این دو به هم وصل شوند و حلقه وصل این دو فضای کسب و کار مناسب است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ما در شاخص های توین بیزینس که بانک جهانی اعلام می کند در بین 190 کشور رتبه 128 را داریم اما اگر 10 تا 12 اقدام از جمله در حوزه قوه قضائیه و بخشی هم در دولت و بخش خصوصی را در حوزه بهبود فضای کسب و کار انجام دهیم رتبه ما به 60 تا 70 دنیا می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی و صندوق ما نه تنها انتظارات را برآورده نمی کند بلکه مخل فضای کسب و کار است و نارضایتی چند جانبه را در این راستا به وجود آورده است.

قانون مشاغل سخت و زیان آور است /ضرورت از بین بردن بروکراسی ماهیانه در پرداخت حق بیمه

این مسئول همچنین ابراز داشت: قانون مشاغل سخت و زیان آور است یعنی پس از این مدتی که این قانون اجرا می شود هنوز نمیدانیم چقدر به تولید و بنگاههای ما لطمه وارد می کند.

کاشفی ادامه داد: این قانون را باید اصلاح کنیم و به سمت و سویی ببریم که آسیبی به تولیدات نزند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: چرا اجازه صدور تشکیل صندوق تامین اجتماعی را از سوی بخش خصوصی نمی دهیم؛ این کار ایجاد رقابت می کند و که در این صورت می تواند میزان بهره برداری را بالا ببرد و رضایت کلی را بهمراه داشته باشد.

این مسئول اظهار داشت: همچنین پرداخت حق بیمه را به جای هر ماه به دو ماه یا سه ماه یکبار کاهش دهیم و بروکراسی ماهیانه را از بین ببریم.

کاشفی گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی را اصلاح نکنیم بارمالی که بر عهده دولت افتاده و باید به صندوق ها کمک مالی کند خیلی نمی تواند پیش برود چرا که صندوق های تامین اجتماعی ما صندوق های نسبتا با سن بالا هستند و بار مالی زیادی دارند.

وی بیان داشت: با توجه به نامگذاری امسال به رونق تولید، از همان ماه‌های اول سند رونق تولید را با همکاری دانشگاه تنظیم کردیم و طی آن وظیفه هر دستگاه را تعریف کردیم.

کاشفی ادامه داد: در حال حاضر سند تصویب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و می توان گفت این سند از طرف بخش خصوصی ابلاغ می‌شود که این اعتماد بهش خصوصی را بالا می‌برد و امیدواریم بتوانیم در فضای کسب و کار بدرخشیم.

کد خبر 4723244

منبع: مهر

کلیدواژه: کیوان کاشفی اتاق بازرگانی سازمان تامین اجتماعی ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز عاشورا اربعین 98 مراسم عزاداری ایلام گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، ظهیر کاظمی در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان، اظهار داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی افزود: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو هستند و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

وی یادآور شد: خدماتی که در این صندوق ارائه می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه‌شدگان یا کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش‌بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند.

وی اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسوولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: افرادی که میانگین سنی آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شوند، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی برای فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است که در استان بوشهر هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع‌رسانی دقیق و همکاری صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 747407

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند