Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه با متهم کردن دولت افغانستان به فساد گفت: واشنگتن ۱۰۰ میلیون دلار پول که برای پروژه‌های زیرساخت انرژی این کشور در نظر گرفته شده بود را پس می‌گیرد.

پامپئو در این بیانیه تند گفته آمریکا با وجود این، هنوز پروژه گسترده‌ای که احداث ۵ پست برق و مجموعه‌ای از خطوط انتقال برق در جنوب افغانستان را شامل می‌شود را تکمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه آمریکا گفت که دولت این کشور دیگر هزینه‌های مربوط به پروژه را از کانال دولت «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان خرج نخواهد کرد. پامپئو مدعی شد دولت افغانستان قادر نبوده منابع اختصاص‌داده‌شده از سوی آمریکا را به صورت شفاف مدیریت کند.

پامپئو پیش از این در بیانیه‌ای خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آزاد و شفاف در افغانستان شده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: افغانستان پمپئو آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت