Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب صیدی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گچساران ، با بیان اینکه ۱۲ هزار مورد بازرسی از سال گذشته تاکنون از صنوف گچساران انجام شده افزود: ۷۰ مرکز متخلف توزیع مواد غذایی پلمپ شد.
وی ابراز کرد: بیشترین میزان مواد کشف شده لبنیات، نوشابه، شیرینی ها، بیسکویت، رب گوجه فرنگی، روغن، بستنی و ترشیجات، کالباس، تنقلات و انواع نوشیدنی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیدی  تصریح کرد: شهروندان باید به تاریخ تولید و مصرف اقلام و مواد مصرفی و خوراکی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از خرید یا استفاده آن اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه در اولویت است لذا با هر گونه تخلف در زمینه عرضه مواد غذایی فاسد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

صیدی با بیان اینکه ۱۷ باب داروخانه شبانه روزی و روزانه در شهر دوگنبدان خدمات رسانی می کنند گفت: چهار باب داروخانه در مراکز روستایی این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شد.

وی گفت: بیش از ۴۰۰ بازرسی از داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاههای آرایشی و بهداشتی این شهرستان از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

صیدی افزود: ۱۰ داروخانه در این شهرستان بدلیل گرانفروشی در این شهرستان شناسایی  برای رسیدگی به تخلف و مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

صیدی با بیان اینکه مردم در خرید اقلام دارویی و بهداشتی به تاریخ انقضا و مجوزهای آن دقت کنند، گفت: با هدف مبارزه با مواد غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۷۵۰ کیلوگرم دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی غیرمجاز و تاریخ گذشته در این شهرستان امحا شد.

وی اضافه کرد: اکیپی متشکل از کارشناسان و بازرسان نظارت بر درمان به طور مداوم در حال بازدید از داروخانه ها و مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.
صیدی افزود: شهروندان هرگونه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی موردنیاز خود را از داروخانه ها و فروشگاه های مجاز تهیه و از خرید دارو و کالاهای قاچاق و غیرمجاز خودداری کنند.

وی ابراز کرد:  تعداد بیماران خاص شناسایی شده در این شهرستان ۲۰۰ نفر هستند

صیدی تصریح کرد: معاینه و مشاوره‌های تخصصی، تامین داروهای تخصصی، انجام آزمایشات و خدمات تصویر برداری مشخص شده، خدمات توان‌بخشی، تزریق خون و فاکتورهای انعقادی خونی از خدمات مورد حمایت بیماران خاص است که به صورت رایگان در مراکز درمانی شهرستان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: تالاسمی، بیماری های کلیوی دیالیزی، هموفیلی، ام اس و ای بی از جمله بیماری های خاص هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: یک میلیارد ریال امسال تخفیف دارویی به بیماران خاص در این شهرستان داده شد.

صیدی اظهار داشت: برای دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی ۲۹هزار و ۷۷۰ نوبت کلرسنجی و نمونه برداری از سال گذشته تاکنون از سوی بازرسان این شبکه انجام شد.

وی افزود: از این میزان ۲۸ هزار و ۵۰۰ مورد کلر سنجی و یکهزارو ۲۷۰ مورد نمونه برداری جهت آزمایش میکروبی بوده است.
صیدی ابراز کرد: این میزان کلرسنجی و نمونه برداری برای دسترسی مردم شهرستان به آب سالم و بهداشتی بوده است.

** ۲۷ خانه بهداشت هم اکنون در روستاهای گچساران فعال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:  ۲۷ خانه بهداشت در مناطق مختلف این شهرستان فعال است.

صیدی گفت: همچنین چهار  مرکز روستایی برای خدمات رسانی به جمعیت ساکن در روستاهای شهرستان  فعال است که در آنها علاوه بر استقرار پزشک و ماما، داروخانه و بهداشت خانواده نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰  درصد از جمعیت روستایی زیر پوشش بیمه روستایی هستند گفت: ۲۸ هزارو ۸۸۸ نفر در روستاها از خدمات بهداشتی استفاده می کنند.

وی ابراز کرد: هم اکنون ۵۲ بهورز و هفت پزشک مراقبت‌های بهداشتی را در روستاهای این شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارائه می دهند.  

**تعطیلی ۲ مطلب مامایی در گچساران

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: این مطب ها در راستای بازدیدهای نظارتی واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران از مطب ها و مراکز درمانی بخش خصوصی تعطیل شد.

صیدی تعداد کل پزشکان عمومی، متخصص،دندانپزشک و داروساز شهرستان گچساران را ۲۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: ۶۴ نفر از این تعداد پزشک متخصص،  ۶۹ نفر پزشک عمومی،۵۵نفر دندانپزشک و بقیه داروساز هستند.

وی با بیان اینکه  ۸۰درصد پزشکان عمومی گچساران مطب ندارند گفت: هم اکنون تعداد پزشکان عمومی شهرستان گچساران ۶۹نفر می باشد که ۵۵نفر آنان مطب ندارند.

شهرستان گچساران دارای ۱۲۲ روستا و ۱۶ هزار و ۹۴۳ خانوار جمعیت روستایی است.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد غذایی نشست خبری بهداشت و درمان گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه