Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@03:10:43 GMT

دیدار ماکرون و ترامپ با محور ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۶۳۲

دیدار ماکرون و ترامپ با محور ایران

رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام کاخ الیزه امروز پنجشنبه گفته «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با وی درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: هدف ماکرون از راه‌اندازی خط اعتباری 15 میلیارد دلاری با ایران چیست؟

این مقام کاخ الیزه که اشاره‌ای به نامش نشده به خبرگزاری رویترز گفت فرانسه تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها میان ایران و آمریکا را ادامه خواهد داد. 

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که مقام‌های دولت آمریکا ایران را به دست داشتن در حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کرده‌اند. 

شنبه هفته پیش (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن شرکت آرامکو ابراهیم العساف امریکا خبرگزاری رویترز محمد بن سلمان خریص یحیی سریع وزارت امور خارجه ایران کاخ الیزه عربستان سعودی عربستان امانوئل ماکرون ماکرون ترامپ دونالد ترامپ سعودی ها شهریور ماه سعودی ها مایک پامپئو یمن منطقه شرقیه فرانسه بقیق آمریکا مشرق پامپئو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!