Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:06:27 GMT

روسیه و چین قطعنامه ضد سوری شورای امنیت را وتو کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۶۴۲

به گزارش فارس، روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنجشنبه (۲۸ شهریور) قطعنامه ضد سوری این شورا را که خواهان حمایت از گروه‌های تروریستی و مسلح در استان ادلب سوریه بود، رد کردند.

پیش‌نویش این قطعنامه را آلمان، کویت و بلژیک به شورای امنیت ارائه کرده بودند و خواستار برسی اوضاع اسن استان سوری شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کشور مذکور در این پیش‌نویس از شورای امنیت خواسته بودند که عملیات‌های نظامی در استان ادلب با هدف ادعایی حمایت از شهروندان غیرنظامی سریعاً متوقف شود.

«واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در این شورا در باره این پیش‌نویس گفت: «هدف این پیش‌نویس این بود که روسیه را به عنوان مسئول کشته دشن افراد غیر نظامی در ادلب معرفی کند و تروریست‌ها را از "شکست نهایی" نجات دهد».

۱۲ کشور عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت داده بودند که با وتوی مسکو و پکن رد شد.

نماینده روسیه در شورای امنیت در جلسه امشب این شورا گفت که تروریست‌ها در استان ادلب به نقض توافق کاهش تنش ادامه می‌دهند و به مناطق اطراف این استان و پایگاه هوایی «حُمیمیم» که محل استقرار نیروهای روسی است، حملات انجام می‌دهند.

نبنزیا با بیان اینکه پیش‌نویس طرح ارائه شده به شورای امنیت مسئله مقابله با تروریسم را نادیده می‌گیرد، تأکید کرد که کشورش هرگز از چنین قطعنامه‌هایی حمایت نخواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد

به گزارش جماران؛ یادداشت تفاهم امنیتی بین دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبورگ به امضا رسید.

فارس نوشت: در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه توسط علی‌اکبر احمدیان و نیکلای پاتروشف دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبوگ امضا شد. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند