Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی، گفت: طرح چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران نیمه اول سال آینده و قبل از اربعین حسینی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پایانه مرز مهران و جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان ایلام و مسیرهای منتهی به مرز مهران، اظهار کرد: در سال گذشته شاهد بودیم که ۸۲ کیلومتر از ۱۰۲ کیلومتر مسیر ایلام به مهران به بهره‌برداری رسید ولی نیاز به بهسازی آسفالت و ترمیم نیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: ۱۲ کیلومتر دیگر از این مسیر در حال آماده‌سازی است و کار آسفالت آن آغازشده و به‌زودی عملیات آن تکمیل می‌شود و آماده بهره‌برداری خواهد بود و با توجه به واریانتی که در این مسیر انجام‌شده مقداری طول این مسیر افزایش‌یافته است.

 

اسلامی تصریح کرد: 9 کیلومتر از این مسیر برای چهار خطه شدن باقی خواهند ماند چون منطقه کوهستانی است و نیاز به پل دارد، مقداری زمان‌بر بوده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده قبل از اربعین حسینی و در نیمه اول سال افتتاح و به بهره‌برداری برسد و با این روند سال آینده مسیر ایلام به مهران چهار خطه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: موضوع دیگری که در دستور کار قرار دارد محورهای مواصلاتی به ایلام از طریق حمیل و طرح احداث تونل در این مسیر است که سال آینده امیدواریم بتوانیم کار آن را انجام دهیم.

 

وی با اشاره به توسعه پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین حسینی، گفت: از سازمان راهداری خواستیم که طرح جامع جدیدی را برای پایانه مهران را تهیه کند، مفروضاتی که برای پایانه مرزی مهران بوده، امروز کلاً محاسبات آن تغییر پیداکرده و بایستی طرح جدیدی طراحی و برای آن برنامه‌ریزی کرد و از همین آلان اگر این طرح آماده شود اجرایی خواهد شد.

 

گفتنی است، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز (28 شهریور) به‌منظور بازدید از زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقل پایانه مرزی مهران وارد این استان شد و از مسیرهای مواصلاتی اندیمشک دهلران، دهلران به مهران، مهران به ایلام بازدید کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش ایلام را به مقصد تهران ترک کرد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد عزاداری محرم فعالیت های مسجدی شیراز محرم کانون های مساجد محورهای مواصلاتی مرز مهران وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند