Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@22:07:39 GMT

عربستان نیم ساعته جنگ را باخت!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۶۲۸

منابع خبری با اشاره به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان تاکید کردند که این کشور در طول تنها ۳۰ دقیقه جنگ را باخت و برای جبران کمبود نفت خود به عراق متوسل شد.

به گزارش شریان نیوز،خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: عربستان در طول ۳۰ دقیقه جنگی را باخت خود را به مدت ۵۰ سال برای آن آماده کرده بود. این کشور در چند دقیقه نیمی از تولید نفت خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک چمپیون و زینت فتاح نویسندگان این گزارش به نقل از پیتر نویل از اندیشکده بین المللی مطالعات امنیتی در لندن نوشتند: سعودی ها ۵۰ درصد تولید نفت خود را از دست دادند؛ بدون اینکه آمریکا قادر یا تمایل داشته باشد که کاری فوری برای آنها انجام دهد.

این دو نویسنده در اشاره به تهدیدهای آمریکا تاکید کردند: ایران بزرگتر از آن است که آمریکا به این کشور تجاوزگری کند؛ حتی اگر رای دهندگان آمریکایی اشتهایی برای جنگ دیگری در خلیج فارس داشته باشند، زیرا ایران توان خود برای پاسخگویی قدرتمند را نشان داده اند؛ اگر آمریکا تصمیم به تشدید تنش بگیرد.

روزنامه واشنگتن پست نیز به قلم آدام تیلور خبرنگار خود نوشت: میلیاردها دلار پولی که عربستان هزینه کرد، نتوانست از تاسیسات نفتی حیاتی این کشور در برابر حملات محافظت کند. این حملات نیمی از تولید نفت عربستان را مختل کرد.

وی افزود: عربستان در طول سالهای گذشته بزرگترین مشتری سلاح های آمریکایی بود. روابط دو کشور در سایه روی کار آمدن دونالد ترامپ تقویت شد. او یک ماه پس از رئیس جمهور شدن قراردادهای جدیدی با عربستان بست و عربستان متعهد شد که ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح از آمریکا خریداری کند.

بعد از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان، برخی ناظران این سوال را مطرح می کنند که عربستان با تکیه به آمریکا چطور می‌تواند محافظت شود، زیرا سلاح های هنگفت عربستان نتوانسته است تا با پهپادها را شناسایی یا با آنها مقابله کند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن چند روز پیش به تاسیسات نفتی عربستان در دو منطقه بقیق و خریص حمله کرد که باعث شد عربستان نیمی از تولید نفت خود یعنی پنج میلیون بشکه نفت در روز را از دست بدهد.

با وجود اینکه مقامات سعودی طی دو روز اخیر مدعی شدند که توانسته اند سطح تولید را به میزان سابق بازیگردانند اما برخی منابع خبر می‌دهند که عربستان برای تامین نفت خام خود دست به دامن عراق شده است.

روزنامه "وال استریت ژورنال در شماره امروز پنجشنبه خود به نقل از دو منبع نوشت: عربستان از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) خواسته است تا ۲۰ میلیون بشکه نفت خام به پالایشگاههای نفت این کشور تحویل دهد.

این روزنامه افزود: در حالی که شرکت آرامکو عربستان از اظهار نظر دراین باره خودداری کرده است؛علی نزار شاطر معاون رئیس بخش فروش نفت خام شرکت دولتی سومو نیز گفت که قراردادی بین این شرکت و شرکت سعودی وجود ندارد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز گفت: با توجه به سند چشم‌انداز و راهبرد عملکرد شرکت‌های پالایش گاز، سال ۱۴۰۲ مقرر شد که پیش‌شرط آغاز دوره تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها بررسی و اجرای کامل استانداردهای ایمنی و اچ‌اس‌ئی باشد تا تعمیرات با کیفیت بیشتر و با بالاترین سطح ایمنی انجام شود.

وی تأکید کرد: بر مبنای چشم‌انداز تعریف‌شده برای جایگاه شرکت‌های پالایش گاز در سال ۱۴۰۴، راهبرد ما به سمتی است که پالایش گاز ایران صنعتی سرآمد و در تراز جهانی باشد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: به همین دلیل چهار مأموریت فرآورش و ذخیره‌سازی ایمن و بهره‌ور، به‌عنوان مأموریت‌های اصلی شرکت‌های پالایشی در نظر گرفته شده است.

زمانی با ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ در بخش پالایشگاهی گفت: پارسال در ابتدای فصل تولید در گردهمایی شرکت‌های پالایش گاز، ترتیباتی اندیشیده شد تا تولیدِ بدون وقفه داشته باشیم و به لطف خدا و همت همکاران توانستیم اثربخشی این قسمت را از ۹۴ درصد به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی با ارائه آماری از حجم تولید گاز در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: پارسال در مجموع حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های گازی به شبکه انتقال و توزیع تحویل داده شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: براساس اقدام‌های انجام شده برای استمرار تولید از طریق کاهش مدت زمان توقف تولید برنامه‌ریزی شده، بهینه‌سازی برنامه‌های تعمیراتی، خلاقیت در جابه‌جایی خوراک پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در زمان تعمیرات اساسی، میزان عدم‌النفع ناشی از تعمیرات اساسی نسبت به سال ‌پیش از آن، ۲۸ درصد کاهش یافت و عدم‌النفع ناشی از توقفات غیر برنامه‌ریزی نیز ۴۵ درصد کاهش یافت؛ همچنین ظرفیت دریافت خوراک پالایشگاه‌ها نیز تا ۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافت.

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل