Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:01:39 GMT

نجات جان حدود ۵۰۰ مهاجر در آب های لیبی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۳۹۴

نجات جان حدود ۵۰۰ مهاجر در آب های لیبی

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مهاجران سوار بر ۶ قایق قصد داشتند با گذر از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند.

جمعیت این مهاجران را افرادی از کشورهای مختلف آفریقایی، عربی و آسیایی تشکیل می دهند که در میان آنان ۲۸ زن و ۵ کودک هم دیده می شوند.

سخنگوی گارد ساحلی لیبی اعلام کرده است که همه این افراد به مراکز نگهداری مهاجران غیرقانونی که زیر نظر دولت وفاق ملی (مورد تایید سازمان ملل) اداره می شود، منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساحلی غربی لیبی از نقاط اصلی مهاجرت غیرقانونی در شمال آفریقا به حساب می آید.

در همین حال سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر وارد خاک اروپا شدند که سه هزار و ۸۰۰ نفر از آنان در دریای مدیترانه غرق شدند، اتفاقی که باعث شد تا کشورهای اروپایی دست به اقدامات امنیتی شدیدی بزدند تا مانع از ورود پناهجویان بیشتر به کشورهای خود شوند.

آمار سازمان ملل نیز حاکی از آن است که ورود خارج از ضوابط قانونی مهاجران از خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۵ که افزون بر یک میلیون نفر بوده به حدود ۱۴۱ هزار نفر در سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز کمتر از ۲۳ هزار نفر به عنوان آواره یا مهاجر موفق به عبور از دریای مدیترانه و ورود به اروپا شده اند. این آمار همچنین نشان می دهد که نزدیک به ۱۵ هزار نفر از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مسیر رسیدن به اروپا از دریای مدیترانه کشته و یا مفقود شده اند؛ این آمار برای سال جاری حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا مهاجرت غیرقانونی مهاجرت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه