Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون حدود ۴۳ میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، گفت: حدود ۳.۲ میلیون نفر نیز مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور شریعتمداری - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونان وی برگزار شد، سازمان تامین اجتماعی را امانت‌دار جامعه کارگران دانست که بخشی از حقوق خود را در زمان کار به این سازمان می‌سپارند و از خدمات  تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: خدمات تامین اجتماعی در چند حوزه مهم از جمله خدمات درمانی، خدمات از کارافتادگی و بیکاری و خدمات پرداخت مستمری به بازنشستگان است.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۴۳ میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که بخشی از این خدمات به صورت خرید خدمت از سایر بخش‌ها است و البته بدهی‌های معوقی نیز در این بخش وجود دارد.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: حدود ۳.۲ میلیون نفر نیز مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اجتماعی گفت: در سال جاری ماهانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان برای این ماموریت‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

 سالاری  با بیان اینکه ۸۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از حق بیمه‌ها تامین می‌شود، یادآور شد: هزار میلیارد تومان مابقی، از سایر منابع از جمله درآمدهای شستا و ... به دست می‌آید.

 وی با بیان اینکه تامین اجتماعی هم اکنون روی مرز حرکت می‌کند و درآمدها و هزینه‌های آن در حال نزدیک شدن به یکدیگر است، یادآور شد: باید این درآمدها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که در ارائه خدمات اختلال ایجاد نشود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌هایی که تامین اجتماعی برای رونق تولید داشته، تاکید کرد: در همین راستا بخشودگی جرایم کارفرمایان را در نظر گرفتیم که تا اوایل شهریور ماه ادامه داشت و استقبال خوبی از این طرح شد.

سالاری همچنین از پیگیری برای اصلاح فرآیندها و تجمیع بخشنامه‌ها نیز خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای هر موضوع یک بخشنامه واحد داشته باشیم.

 وی در پایان اشاره‌ای هم به وضعیت مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان کرمانشاه داشت و با بیان اینکه هم اکنون دو بیمارستان و هفت درمانگاه در استان فعال است، خاطر نشان کرد: به زودی درمانگاه تامین اجتماعی سرپل ذهاب را نیز تعیین تکلیف می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی درمان بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک ازتوسط سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی