Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:26:43 GMT

تلاش برای احیای موزه بغداد روی صحنه تئاتر انگلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۷۵۴

تلاش برای احیای موزه بغداد روی صحنه تئاتر انگلستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت کمپانی رویال شکسپیر، گرترود بل باستان‌شناس جوان انگلستانی در سال ۱۹۲۶ موزه باستان‌شناسی عراق را در این کشور تأسیس می‌کند. در سال ۲۰۰۶ قلیا حسین تلاش می‌کند تا موزه باستان‌شناسی عراق را بعد از غارت و تخریب در جنگ، بازگشایی کند.

این ۲ زن در دهه‌های متفاوتی که حضور داشتند، هدفی مشترک را دنبال می‌کردند؛ ایجاد حس وحدت و ملی‌گرایی از طریق راه‌اندازی موزه و گنجینه‌های آن اما برای این کار زمان مناسب نبود و سؤالات متعددی مطرح شد از جمله: این موزه برای چه کسی است؟ این موزه به کدام فرهنگ تعلق دارد؟ در زمانی که انسان‌ها کشته می‌شوند وجود موزه چه ضرورت و اهمیتی دارد؟

ماجرای تلاش‌های گرترود بل و قلیا حسین برای راه‌اندازی و حفظ موزه ملی عراق و همچنین پاسخ به سؤالات مطرح شده در نمایش «موزه‌ای در بغداد» به تصویر کشیده می‌شوند که توسط هانا خلیل نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش با کارگردانی اریکا وایمن و با حضور بازیگرانی چون  رسول صغیر، سارا اغا، دیود بیرل، هدا اچوافنی، اما فیلدینگ، علی قدما و رندا هیوود، در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر و آبان ۹۸) در سوآن تئاتر استراتفورد روی صحنه می‌رود.

نمایش «موزه‌ای در بغداد» جدیدترین تولید کمپانی رویال شکسپیر انگلستان است.

کد خبر 4722262 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمپانی رویال شکسپیر تئاتر اروپا بغداد عراق لندن تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر سریال ایرانی شبکه سه سیما نقاشی کنسرت موسیقی نوفل لوشاتو حوزه هنری بازیگر سینما سازمان صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش