Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:44:59 GMT

انتخابات پیش از موعد در ترکیه برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۸۶۷

انتخابات پیش از موعد در ترکیه برگزار نمی‌شود

سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که دولت ترکیه و حزب حاکم این کشور هیچ برنامه‌ای برای انتخابات پیش از موعد ندارد. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬ طی رزوهای اخیر٬ یک بار دیگر برخی از مخالفین اردوغان به این موضوع اشاره کرده‌اند که با توجه به نتایج ضعیف حزب حاکم در انتخابات شهرداری‌ها٬ مشروعیت اقتدار این حزب زیر سوال رفته و لازم است انتخابات پیش از موعد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه غروب دیروز اعلام کرد: کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق اعلام کرده که دولت نمی‌تواند اقتصاد را اداره کند و ناچار است دوباره انتخابات برگزار کند. اما چنین چیزی صحت ندارد. ارباب سیاست در این کشور٬ مردم است. مردم ما نمی‌خواهند به انتخابات فکر کنند و چیزی به نام انتخابات پیش از موعد در دستور کار ما نیست. انتخابات تمام شده است.

سخنگوی حزب حاکم در ادامه افزود: همچنان که گفتم چیزی به نام انتخابات در دستور کار  ما نیست. اما حزب عدالت و توسعه همواره طوری رفتار می‌کند و به گونه‌ای فعالیت می‌کند که از بالاترین میزان آمادگی برای رقابت و انتخابات برخوردار است و تشکیلات حزبی ما دست از فعالیت برنمی‌دارد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که از آن جایی که در 4 سال آتی در ترکیه هیچگونه انتخاباتی برگزار نخواهد شد٬ حزب عدالت و توسعه فرصت مهمی در اختیار دارد تا در این مدت٬ نواقص خود را رفع کند. اما از دیگر سو٬ تحلیل‌گران دیگری نیز معتقدند که افرادی همچون عبدالله گل٬ علی باباجان و داوود اوغلو به عنوان سران جدا شده آکپارتی٬ می‌توانند در این سال‌ها خود را مهیا کنند تا در انتخابات سال 2023 شکست سنگینی را بر اردوغان و یاران او تحمیل کنند.

استعفای علی بابا جان از حزب عدالت و توسعهگزارش| موازنات سیاسی ترکیه و نقشه راه علی باباجانحزب باباجان در ترکیه به زودی اعلام موجودیت می‌کندحمله اردوغان به گل٬ داوداوغلو و باباجان

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

یونس فاتح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: یک هفته قبل از روز انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی افزود: هشت نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد چهار نفر در روز بیست‌ویکم اردیبهشت توسط مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان این حوزه انتخابیه به شش نفر خواهد رسید.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت ۸:۰۰ روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور دوم به صورت تمام الکترونیکی و بدون دخالت دست انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نشست آموزشی کاربران یارانه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در محل فرمانداری شهرستان تبریز برگزار شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود؛ بنابراین شمارش دستی در این مرحله صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 747815

دیگر خبرها

  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران