Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" نسبت به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس حزب "آبی- سفید" برای تشکیل دولت وحدت فراگیر واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" در نشستی خبری گفت: نتانیاهو به فریب‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد تا مسئله را به دور سوم انتخابات بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخست‌وزیر برای جلوگیری از رویارویی با عدالت و تلاش برای کسب اکثریت ۶۱ کرسی کنست (پارلمان اسرائیل) که برای تشکیل دولت جدید مطلوب است، قدرت را چسبیده است.

لیبرمن ادامه داد: نتانیاهو تلاش می‌کند با دعوت به تشکیل دولت وحدت فراگیر عرصه سیاسی را مختل کرده و در مقابل، نمایندگان احزاب دیگر را قانع می‌کند تا به فراکسیون و ائتلافش با احزاب مذهبی بپیوندند.

وی گفت: معتقد است که نتانیاهو در صورت شکست در تحقق این امر، بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید و حزب اسرائیل خانه ما را مسئول شکست در تشکیل دولت وحدت خواهد دانست و سپس موضوع را به دور سوم انتخابات خواهد کشاند.

گانتس پیش از این در نشستی در حزب خود گفته بود، حزب آبی سفید در انتخابات پارلمانی که در آن بیشترین تعداد کرسی را به دست آورده، پیروز شده است. وی افزود: به دنبال تشکیل دولت وحدت فراگیر با ریاست خودش است.

در این راستا، منابعی در حزب آبی سفید اعلام کردند: درخواست نتانیاهو از گانتس تنها یک فریب رسانه‌ای است. این حزب آبی سفید است که دولت را تشکیل خواهد داد. منابع مذکور افزودند: نتانیاهو تصمیم دارد پس از اینکه به این نتیجه برسد که حزب آبی سفید نخست وزیری دولت آتی را به او نخواهد داد، دور سوم انتخابات را به راه بیندازد.

همچنین به دنبال این درخواست نتانیاهو، حزب آبی سفید با یک واکنش فوری تاکید کرد: گانتس باید نخست وزیر باشد. چرا که نتایج اولیه جدید پس از شمارش ۹۷ درصد آراء بیانگر پیشتازی حزب آبی سفید بر حزب لیکود با دو کرسی بیشتر است.

همچنین نتایج شمارش آراء نشان می‌دهد که حزب اسرائیل خانه ما با یک کرسی عقب است و لیست عربی مشترک ۱۳ کرسی را به دست آورده است.

نتانیاهو مخالفت گانتس با پیشنهاد تشکیل دولت وحدت فراگیر را "غافل‌گیر کننده و ناامیدکننده" عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آویگدور لیبرمن بنیامین نتانیاهو دولت وحدت فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت