Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@13:00:25 GMT

علت به روز نشدن سریع جرایم رانندگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۱۰۲۳

علت به روز نشدن سریع جرایم رانندگی چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با فارس در پاسخ به این سوال مبنی بر به روز نبودن جرایم رانندگی، تاخیر در اعمال جریمه‌های پرداخت شده و سردرگمی مردم اظهار داشت: در بحث دریافت جرایم درگذشته فقط یک بانک عامل وجود داشت و آن هم بانک ملی بود؛ اما بعد از آن به منظور تسریع و تسهیل و کمک به مردم به 32 بانک مجوز بدون ضمانت دادند و از آن به بعد همه بانک‌ها دریافت کننده جریمه‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ادامه کار، بانک‌ها با ussdها به طور مستقیم و غیرمستقیم قرارداد بسته و واسطه‌تراشی‌هایی در این بخش‌ها ایجاد شد؛ یکسری از بانک‌ها نیز به سراغ اپ‌ها رفتند و به واسطه ‌اپ‌ها جرایم را دریافت می‌کردند.

سردار هادیانفر به جلسه‌ای که چندی پیش در خصوص بررسی میزان واریزی‌ها برگزار شد اشاره و بیان داشت: میزان واریزی‌ها را بررسی کرده و مشاهده کردیم که متاسفانه خیلی از بانک‌ها انگار به قانون پایبند نیستند و پول‌ها را پیش خودشان نگه می‌دارند تا از سودش استفاده کنند.

وی گفت: بعضی از بانک‌ها یا ussdها به مدت 6،‌ 12 و 36 ساعت یا حتی 162 ساعت هم پول‌ها را نگه داشته و از سود پول بهره می‌گرفتند که به دنبال این کار نارضایتی برای مردم و برای همه کسانی که به منظور دریافت خدمات پول را واریز کرده‌اند بوجود می‌آید؛ چرا که فرد پول را پرداخت کرده و فکر می‌کند که جریمه‌اش حذف شده اما وقتی به مرکز اجرائیات پلیس مراجعه می‌کند، می‌بیند جریمه‌اش صفر نشده، نیم ساعت، یک ساعت -یا حتی یک روز- منتظر می‌ماند اما بعد می‌بیند که جریمه‌اش حذف نشده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: فرد در این صورت به مرکز اجرائیات مراجعه کرده و قبض را به مامور اجرائیات نشان می‌دهد و اعلام می‌کند که پول جریمه را پرداخت کرده اما همکاران ما به وی می‌گویند که این قبض برای ما معیار نیست؛ درست است شما مبلغ را واریز کرده اید اما چون وارد سیستم خزانه نشده و در ادامه بر روی سیستم اجرائیات پلیس نیامده، پس اعمال نشده و نمی‌تواند از خدمات استفاده کند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر این اساس ما به مدیرعامل بانک‌هایی که در این حوزه تاخیر داشته و به نوعی متخلف بودند نامه نوشته و زمان تعیین کردیم که آنها مجاز به دریافت جرایم از مردم نیستند و بانک‌های دیگر را جایگزین کردیم تا بتوانند این خدمات را به مردم ارائه دهند.

وی گفت: فعلا ussdها را همه قطع کرده و ستاره‌ چندها راحذف کردیم؛ گفتیم اپ استارها را نیز قطع کنند و این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کرده و می‌کنیم تا مردم جرایم‌شان را به این شماره‌ها واریز نکنند.

سردار هادیانفر در این خصوص که چرا پرداخت اقساطی جرایم راهور در سایت 120 راهور دیده نمی‌شود، اعلام کرد: افراد از بیرون نمی‌توانند این روند را ببینند اما اصلاحات سریع اعمال می‌شود چرا که سایت راهور 120 به طور مستقیم به حساب خزانه متصل است و حساب واسط نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: جرایم پرداختی در سیستم راهور 120 در لحظه اعمال و اجرا می‌شود اما باید از جهت رویت یک فاصله امنیتی و فرصت 24 ساعته قائل شویم که در جهت امنیت سایت است؛ اما مردم مطمئن باشند که همان لحظه مبلغ‌شان در سیستم وارد شده و می‌توانند خدمات را دریافت کنند؛ فقط در لحظه نمی‌توانند این عملکرد را ببینند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جرایم رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است