Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با موضوع شفافیت آراء اظهار داشت: شفافیت آرا برای جامعه‌ای که در دموکراسی حاکم است و احزاب سیاسی شکل گرفته و زور و فشاری بر نمایندگان مردم اعمال نمی‌شود می‌تواند خیلی خوب و مفید باشد چون باعث آموزش عمومی می‌شود و افراد جامعه می‌توانند با استدلال‌هایی که مطرح می‌شود، علم سیاست را یاد بگیرند و در این زمینه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*در شرایطی که همه چیز دست یک جناح است شفافیت عادلانه نیست

وی افزود: امروز مطبوعات و احزاب ما در شرایط حساسی قرار داشته و همه نمی‌توانند نظرشان را مطرح کنند و گاهی بر سر منافع عمومی اختلاف نظر وجود دارد؛ با توجه به اینکه برخی جناح‌های ما همه چیز مانند اصحاب رسانه و رسانه ملی در دستشان است، این (شفافیت آراء) نمی‌تواند عادلانه و به نفع ملت باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اینجاست که قانون اساسی هم این نکته را در نظر گرفته و در آیین نامه داخلی مجلس هم تاکید شده که وقتی نمایندگان تشخیص دادند، رای‌گیری می‌تواند مخفی باشد.

* ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند/شفافیت‌طلبان می‌خواهند اعمال فشار کنند

جلودارزاده همچنین عنوان کرد:‌ البته امروز همه (نمایندگان) نظراتشان را اعلام می‌کنند، اما ممکن است با رسانه‌هایی که طرفداری خاصی داشته و می‌خواهند تفکر خاصی را دنبال کنند، مصاحبه نکنند وگرنه از بیان نظراتش نمی‌ترسند، امروز من ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند.

وی تصریح کرد: در زمان رای دادن صدای «دو دو» و «چهار چهار» نمایندگان به فلک می‌رسد. پس این نمی‌تواند نشان دهنده غیرشفاف بودن نماینده باشد و اگر یک مورد مشاهده شده بود که پای طرح شفافیت را امضا کرده بودند اما رای ندادند به این دلیل بود کسانی که امضا گرفتند می‌خواستند به عنوان اعمال فشار از آن استفاده کنند و نمایندگان تشخیص دادند که نباید عملی شود.

* صدای «دو دو» و «چهارچهار» نمایندگان به فلک می‌رسد

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شرط شفاف‌سازی رای، به تشخیص خود مجلس است؛ یعنی اگر اکثریت نمایندگان رای بدهند که هر رایی که می‌دهند شفاف باشد، خب شفاف می‌شود و اگر بگویند نباید مطرح شود، نمی‌شود. در حقیقت مصلحت خود، حوزه انتخابیه و کشور را در نظر می‌گیرند.

جلودارزاده در همین رابطه اضافه کرد: به عنوان مثال اگر یک منطقه تبدیل به استان شود ممکن است به نفع آن منطقه باشد اما به ضرر کشور می‌شود یا برعکس؛ اینجا اگر نماینده‌ای قسم خورده مصلحت ملی را در نظر بگیرد، اگر رای منفی دهد آنگاه گروه‌های فشار ایجاد شده و او را اذیت می‌کنند، حال یا باید به سوگند خود عمل کند یا اینکه باید به منافع شخصی خود و جانش فکر کند که این واقعا برای نماینده تضاد بزرگی ایجاد می‌کند و اینجاست که تشخیص می‌دهد رای منفی باشد.

*با کمپین شفافیت آراء مخالفم

وی در ادامه اعلام کرد که به صورت کلی با کمپین شفافیت آراء مخالفم، چرا که در حال حاضر به قدری مشکل داریم که این یکی در آن گم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما برخی نمایندگان شهرستان‌ها را ببینید، که چقدر زحمت می‌کشند و مدام به حوزه انتخابیه می‌روند-مانند آقای محجوب-که دیگر نباید درگیری جدید برایشان ایجاد شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شفافیت آرا فراکسیون امید نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدنظام الدین موسوی دبیر ائتلاف مردمی امناء در بخشی از فیلمی که از او در فضای مجازی منتشر شده، در خصوص ماجرای خودروهای شاسی بلندی که برخی نمایندگان مجلس دریافت کرده بودند گفت: آن زمان مطرح شد که تعدادی خودرو شاسی بلند میان نمایندگان توزیع کردند تا استیضاح صورت نگیرد و گفتند که سیدنظام الدین موسوی باراها و بارها این مسئله را تکذیب کرده است، در صورتی که من چنین حرفی نزده ام.

وی ادامه داد: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، نظرات هیئت رییسه را اعلام می کند، نه نظرات شخصی خود را. او طبق قانون باید امانت دار باشد. بنده هم به عنوان سخنگوی هیات رئیسه مجلس جمع بندی رسمی جلسات را بیرون ارائه می کردم و نظرات شخصی خود را در صفحه شخصی خودم مطرح می کردم.

موسوی افزود: در همان ایام مطرح شد که فلانی ماجرای فیدلیتی را تکذیب کرده و گفته چنین چیزی نبوده است. اولا بنده جمع بندی تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را به بیرون منتقل کردم و بر خلاف اینکه گفتند نظام الدین موسوی گفته که اصلا فیدلیتی در مجلس گرفته نشده است، من این را نگفتم.

کاندیدای تهران در انتخابات خاطرنشان کرد: اولین کسی که این ادعا را مطرح کرد، یکی از نمایندگان مجلس بود. فهوای حرف او این بود که وزیر صمت سابق که قرار بود در مجلس استیضاح شود، تعدادی ماشین شاسی بلند بین نمایندگان توزیع کردند که استیضاح صورت نگیرد. این ادعا غلط بود و همان موقع وزیر صمت که بعدا در آستانه استیضاح قرار گرفت، آن را رد کرد و گفت چنین چیزی نبوده است و به دادگستری نامه زد تا پیگیری کنند.

موسوی افزود: از سوی دیگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کرد و آن نماینده ای که این ادعا را مطرح کرده بود، در قوه قضائیه محکوم شد. آن چیزی را هم که من به نقل از حراست مجلس رد کردم این بود که رابطه ای میان استیضاح و گرفتن فیدلیتی نیست. اما اینکه فیدلیتی وارد مجلس شده و برخی از نمایندگان و کارکنان گرفته اند، امر دیگری است.

وی گفت: گزارش آن خودروها را کمیسیون اصل ۹۰ تهیه کرد و به رئیس مجلس داد. در حالیکه به دروغ گفتند سیدنظام الدین موسوی بارها و بارها این مسئله را تکذیب کرده است، اما من چنین حرفی نزده ام.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904198

دیگر خبرها

  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم