Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:26:10 GMT

معترضان به قطع یارانه نقدی چکار کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۱۳۴۴

معترضان به قطع یارانه نقدی چکار کنند؟

از شنبه ۳۰شهریور ماه پیامک های ارسالی قطع یارانه برای مشمول ارسال می شوند،آن دسته از افرادی که اعتراض دارند می توانند با مراجعه به پیشخوان دولت کد رهگیری دریافت و اعتراض خود را ثبت کنند. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،سه شنبه شب یعنی 26شهریور ماه  دولت اقدام به حذف یارانه نقدی 200 هزار خانوار مشمول بر 600 هزار نفر دهک های بالای درآمدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسین میرزایی،سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 با اشاره به الزام حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد،  گفت: بنابر تکلیف مجلس شورای اسلامی به دولت در قانون بودجه 98، قرار است سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی حذف شوند که در دوره شهریور امسال برای 200 هزار خانوار پردرآمد، یارانه نقدی حذف شد.

وی افزود: شیوه اجرایی برای حذف یارانه نقدی خانواده‌های پردرآمد مبتنی بر اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف است یعنی افراد برای خرید و یا فروش خودرو به جا‌های مختلف مراجعه کردند، تملک یک خانه به نام آنهاست، شغل و درآمدی دارند و یا جایی اظهارنامه مالیاتی از آن‌ها ثبت شده است؛ در کل در هر جا اطلاعات افراد متصل به کد ملی آن‌ها جمع‌‌آوری و براساس آن وضع مالی افراد سنجیده شده و افرادی که توان مالی بالایی داشتند و جزو سه دهک بالا بودند شناسایی شدند. حساسیت دولت بر این است که حقی از کسی ضایع نشود و سنجش و تخمین توان مالی افراد با دقت بالا انجام شود.

* ارسال پیامک قطع یارانه برای خانواده های مشمول از شنبه 30شهریورماه

به گفته این مقام مسئول، بنابراین از روز شنبه برای سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه نقدی آن‌ها در این مرحله قطع شده پیامکی با عنوان "خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است" ارسال می‌شود که به جای سرشماره، عبارت "یارانه" در آن قید شده است.

اما سرپرستان خانوار بعد از دریافت پیامک قطع در صورتی که نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند می توانند ابتدا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت کد رهگیری دریافت کنند و سپس  با مراجعه به سامانه yaraneh10.mcls.gov.ir  اعتراض خود را اعلام کنند.

 مطابق اعلام وزارت تعاون سامانه از تاریخ دوشنبه 1398.07.1 آماده سرویس دهی خواهد بود.نکته مهم این است که هموطنان باید توجه کنند که پیامک های دریافتی حتماً با سربرگ یارانه ارسال شده باشد،بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. چرا که در سنوات گذشته پیامک های از سوی یک شماره ناشناس برای افراد مختلف ارسال می شد و به آن‌ها درباره قطع شدن یارانه نقدیشان هشدار می داد. این پیامک هاروشی جدید برای دزدی اطلاعات حساب بانکی توسط سودجویان به کار برده می‌شود.

*داشتن کارت شناسایی معتبر برای اعتراض به حذف یارانه ضروری است

میرزایی تاکید کرد: سرپرستان خانوار در صورت داشتن اعتراض می‌توانند پس از دریافت این پیامک به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و پیامک را ارائه کنند، البته در مراجعه حضوری باید یکی از کارت‌های شناسایی معتبر مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و یا گواهینامه برای احراز هویت همراه داشته باشند.

* اجازه کتبی معترضان حذف یارانه به دولت برای دسترسی به حساب های بانکی

وی افزود: در دفتر پیشخوان خدمات دولت از سرپرستان خانواری که به حذف یارانه نقدی خود معترض هستند اجازه کتبی گرفته خواهد شد که دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد تا مبتنی بر تراکنش‌های بانکی بتوان دقت تشخیص اولیه در توان مالی افراد را افزایش داد و تصمیم گرفت که آیا این فرد مشمول دریافت یارانه هست یا خیر.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 همچنین گفت:​ در دفاتر پیشخوان دولت کد رهگیری برای سرپرستان خانوار معترض به حذف دریافت یارانه نقدی پیامک خواهد شد که این افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی و کد رهگیری پیامک شده، به سامانه yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات بانکی خود را ببینند اگر دوباره اعتراض داشتند می‌توانند به صورت نظام مند اعتراض خود را ثبت کنند البته تا دو ماه پس از ثبت اعتراض، نتیجه از طریق همان شماره پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

میرزایی گفت: افراد دقت کنند شماره همراهی که در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌کنند باید به نام سرپرست خانوار باشد، زیرا پس از ثبت، همه فرآیند اطلاع رسانی از طریق همین شماره همراه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط یارانه نقدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداران عدالت بخوانند؛ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود!

واریز دومین مرحله سود سهام عدالت آغاز شده است، اما هنوز برخی از افراد سود خود را دریافت نکردند دلیل چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، سود سهام عدالت طی روز‌های گذشته به حساب مشمولان واریز شد در این مرحله به حساب ۴۳ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۱۰ سهامدار سود واریز شد.

مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت بود. دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت

سود سهام عدالتی که برای برخی مشمولان واریز نخواهد شد که در همین راستا شرکت سپرده سرمایه‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

همچنین باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی می‌گوید: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرآیند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

گفتنی است، سود سهام عدالت وارث هم متناسب از زمانی که تشکیل پرونده داده‌اند پرداخت می‌شود و تا به امروز سود سهام عدالت ۳۶۰ هزار نفر پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانۀ همراه سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی + پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود!
  • خطر پیامک جعلی کالابرگ الکترونیکی
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • مردم مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ عیدانه باشند
  • چرا شیوه اعطای «سهمیه بنزین به خودرو » باید به «سهمیه به نفر» تغییر کند؟
  • امسال بازم جدید یا قدیم نداریم
  • تصمیم نهایی دولت درباره افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳
  • دولت برای افزایش یارانه‌ نقدی یا ادامه کالا برگ تصمیمی نگرفته است