Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضایی کارشناس بازرسی ویژه خدمات سازمان حمایت از مصرف و تولید کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی بایستی قیمت‌های کالا و خدمات پیشنهادیشان را اعلام کنند تا سازمان حمایت به عنوان دستگاه متولی تعیین قیمت و کارشناسی مربوطه، نرخ‌ها را تایید کند تا پس از آن شورای تنظیم بازار با دریافت نرخ‌های پیشنهادی، این قیمت‎ها را پس از تایید به تصویب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث شهریه مدارس غیر انتفاعی با توجه به اینکه مکاتبات و جلسات متعددی را با متولیان امر در حوزه آموزش و پرورش برگزار شد، متاسفانه همکاری در این خصوص مشاهده نشد.

بیشتر بخوانید: تعزیرات: افزایش قیمت لبنیات غیر قانونی است

رضایی با اشاره به عدم پذیرش آموزش و پرورش مبنی بر انجام پروسه قیمت گذاری در شورای تنظیم بازار، درباره علت این موضوع گفت: مسئولان آموزش و پرورش مدعی هستند که به صورت مجزا قانون و مصوبه‌ای داریم که خود متولی کارشناسی تعیین قیمت مدارس غیر انتفاعی هستیم و خود نظارت بر امور را برعهده داریم.

کارشناس بازرسی ویژه خدمات سازمان حمایت از مصرف و تولید کنندگان تصریح کرد: شورای تنظیم بازار مصوبه‌ای دارد که آن به تایید مقام معظم رهبری رسیده است و تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید این حکم حکومتی را اجرا و از آن تمکین کنند و در صورت عدم فعالیت خارج از این مصوبه به صورت قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد، لذا تا به امروز مسئولان آموزش و پرورش هیچ عملکرد مثبتی در این رابطه نداشتند.

انتهای پیام/

عدم همکاری آموزش و پرورش در بحث شهریه مدارس غیر انتفاعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند