Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری جلسات علنی هفته آینده مجلس در سه‌شنبه و چهارشنبه، هفت ابتکار دیپلماتیک ایران برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز، تمرین رژه مشترک نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۹ شهریورماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برگزاری جلسات علنی هفته آینده مجلس در سه‌شنبه و چهارشنبه، هفت ابتکار دیپلماتیک ایران برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز، تمرین رژه مشترک نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۹ شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران مذاکره ای با آمریکا در هیچ موضوعی ندارد

«سیدحسین نقوی حسینی» شب گذشته (پنجشنبه 28 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تلاش های اخیر آمریکا در ماجرای حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان و اتهام زنی در این باره به ایران با بیان اینکه ناکامی های مکرر آمریکایی ها در منطقه موجب شده است تا آن ها فرافکنی کنند، گفت: این عوامل باعث شد تا آنها بخواهند ایران را تحت محاصره تبلیغاتی و رسانه ای قرار دهند تا به اهداف بلندمدت خود برسند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در سوریه، عراق و یمن به اهداف خود نرسیدند، ادامه داد: یمنی ها توانستند بر روی پای خود بایستند و خود را مسلح کنند و عربستان را تحت حملات شدیدی قرار دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای توجیه ناکامی های خود، جمهوری اسلامی را متهم می کنند در حالی که اکنون با امکانات امروزی و رادارها نمی شود چنین اتهاماتی را وارد کرد، آمریکایی ها به هیچ وجه در موقعیتی نیستند که بتوانند عملیات نظامی را در منطقه به ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند زیرا خود آنها در موقعیت عملیات نظامی در منطقه نیستند و این یعنی آتش زدن به منافع آمریکا و هم پیمانان او در منطقه.

 

نقوی حسینی با اشاره به اینکه آمریکا پاسخ و واکنش های جمهوری اسلامی ایران را از جمله در ساقط شدن پهپادشان مشاهده کرد و درس خوبی گرفتند که ایران به هر اقدامی واکنش دندان شکن و پشیمان کننده می دهد، تصریح کرد: دمیدن آن ها بر عملیات نظامی، پروپاگاندا و حرکت رسانه ای، بیشتر نیست.

 

مدیریت جهادی یک نهضت است

محسن رضایی در نشستی که به همت موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش هفته دفاع مقدس اظهار کرد: راه حسین و فلسفه قیام ایشان همچنان زنده است و دفاع مقدس نشان داد که از وقوع آن حادثه جلوگیری می‌شود، ولی همان راه ادامه پیدا می‌کند و انقلاب اسلامی نشان می‌دهد عاشورا قلب تاریخ است.

 

وی با بیان اینکه صحبت از مدیریت جهادی به عنوان مسئله‌ای صرفا تاریخی با منطق مدیریت جهادی سازگار نیست، گفت: مدیریت جهادی سکه‌ای است که دو رو دارد؛ یکی اینکه ماموریت‌های رهبری چیست و دیگر اینکه چگونه می‌شود از موانع سر راه انقلاب عبور کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که با آن مواجهیم ماموریت گام دوم انقلاب و از آن طرف موانع تحقق این بیانیه است و باید ببینیم نقش مدیریت جهادی برای برداشتن موانع چیست.

 

رضایی با بیان اینکه عظمت انقلاب اسلامی در این است که ما می‌خواهیم یک جامعه و تمدن اسلامی بسازیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدعی چیزی است که قدرت‌های بزرگ نه جرات و نه توان آن را دارند.

 

جلسات علنی هفته آینده مجلس سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود

اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تغییر در تاریخ برگزاری جلسات هفته آتی صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: هیات رئیسه به دلیل همزمان شدن هفته دفاع مقدس و برگزاری رژه نیرو‌های مسلح، همچنین درخواست تعداد زیادی از نمایندگان مجلس برای حضور در مراسم‌هایی که به همین مناسبت و همین طور به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود، تصمیم گرفت تغییراتی را در تاریخ برگزاری جلسات هفته آتی صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعمال کند.

 

هفت ابتکار دیپلماتیک ایران برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز

وزیر امورخارجه کشورمان در توییتی هفت ابتکار دیپلماتیک ایران را در سطح جهانی و منطقه ای برای راه حل گفت و گوی مسالمت آمیز برشمرد. محمد جواد ظریف با برشمردن ابتکارهای دیپلماتیک ایران در سطح جهانی و منطقه ای به برخی شعارهای مزورانه واکنش نشان داد:

" ائتلاف برای راه حل مسالمت‌آمیز؟
ابتکارهای دیپلماتیک ایران:
۱۹۸۵: امنیت در خلیج فارس
۱۹۹۷: گفتگوی تمدن‌ها
۲۰۱۳: دنیا علیه خشونت
۲۰۱۴: مجمع گفتگوی منطقه‌ای
۲۰۱۵: طرح صلح یمن
۲۰۱۷: فرایند آستانه
۲۰۱۹: پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز."

 

تمرین رژه مشترک نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه

دومین مرحله تمرین مشترک رژه هوایی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور آمادگی برای شرکت در رژه هوایی ۳۱‌ شهریور، صبح امروز در بندرعباس برگزار شد. جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعم از اف ۴، میراژ و سوخو ۲۲، صبح امروز اولین مرحله تمرینی خود را انجام دادند.

این تمرین به منظور آمادگی برای شرکت در رژه هوایی روز ۳۱ شهریور  که بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس انجام می شود، برگزار شد.

 

 

رژیم صهیونسیتی به معاهده عدم اشاعه ملحق شود

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در سخنانی در شصت‌وسومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع قابلیت‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای، با اشاره به حمایت کامل ایران از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته ای، رژیم اسرائیل را مهم‌ترین مانع تحقق این هدف دانست و از جامعه بین‌المللی خواست فشار مداومی را بر این رژیم جهت پیوستن به معاهده عدم اشاعه تحمیل کنند.

 

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در ابتدا ضمن استقبال از درج موضوع قابلیت‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل در دستورکار شصت‌وسومین کنفرانس عمومی آژانس و با اشاره به این که ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته ای، خواسته طولانی‌مدت بسیاری از کشورهای منطقه بوده و از سال 1980 تاکنون قطعنامه‌های زیادی در این خصوص تصویب شده‌اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد به ایجاد چنین نواحی به ویژه در یک منطقه بی‌ثبات مانند خاورمیانه است؛ چرا که فعالیت‌های هسته‌ای لجام گسیخته رژیم اسرائیل، کماکان تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن است.

 

واکنش «ظریف» نسبت به سیاست آمریکا در قبال یمن

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد جمعه در پیامی توئیتری نوشت:  

«خون عرب در مقابل نفت عرب/ الفبای سیاست ایالات متحده.

چهار سال بمباران کشور یمن، ۱۰۰ هزار کشته از مردم یمن، ۲۰ میلیون یمنی دچار سوء تغذیه و ۲.۳ میلیون مورد ابتلا به وبا به معنای اعطای اختیار تام به جانیان است.

[در مقابل] حمله تلافی‌جویانه یمن به تانکرهای ذخیره نفتی به معنای «اقدام جنگی» غیرقابل قبول است.»

 

آمریکایی ها درپی ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی ایران هراسی هستند

«سید رضا صدر الحسینی» شب گذشته (پنجشنبه 28 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه آمریکایی ها درپی ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی ایران هراسی هستند، گفت: با توجه به شرایطی که آمریکایی ها در منطقه به بن بست قابل توجه و قابل شناسایی در حوزه های مختلف رسیدند دوباره رویکرد آن ها به سمت ایران هراسی شده است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آنها در موضوع حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی بلند کردند مربوط به مسئله ایران هراسی است، افزود: آنها  درپی ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی است. همچنین با توجه به خرید تسلیحات قابل توجه عربستان از آمریکا برای آن ها بسیار دشوار است که از مجموعه کوچکی مانند انصارالله شکست خوردند . قرار بود حداکثر در مدت یک ماه، مسئله یمن توسط ائتلاف، حل و فصل شود اما این گونه نشد.

 

وی با تصریح این نکته که اگر آنها انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه نروند و فرافکنی نکنند مجبورند که اقرار کنند از یک مجموعه کوچک شکست خوردند، گفت: بنابراین در مقابل خودشان می خواهند یک کشور مقتدر، صاحب نفوذ و صاحب امکانات دفاعی را مطرح کنند تا شاید از این دردی که به استخوان آن ها وارد شده است را کاهش دهند.

 

صدرالحسینی با بیان اینکه آمریکایی ها شناخت دقیقی از جریان های جدید به وجود آمده در منطقه از جمله یمن ندارند، افزود: آن ها می خواهند اطلاعات ناقص خود را به جای اطلاعات جامع به افکار عمومی بقبولانند /.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی اردبیل هفته دفاع مقدس عزاداری محرم شیراز سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی رسانه‌های اسرائیلی ازجمله جروزالم پست وبرخی از رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال درخبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است و او نیروی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بنابر گزارش تسنیم، پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به‌نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به‌ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال‌های 2009 و 2010 یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902066

دیگر خبرها

  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • بازدید خبرنگار سی‌ان‌ان از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه (فیلم)
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی