Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس وضعیت نظام سلطه جهانی را به هم ریخت. پیروزی‌های ما و حتی پیروزی‌های مدافعان حرم برآمده از ارزش‌های عاشورای حسینی است. فرزندان شما که در غرب کشور جنگیدند اگر روز عاشورا بودند در کنار حضرت ابا عبدالله حسین(ع) حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی تاکید کرد: شما خوانده‌اید که یکی از شعارهای یاران حضرتی مهدی(عج)‌ این است که بگوید بیایید به خون‌خواهی حسین(ع). آنچه را که ما در زمان خودمان طی ۴۰ سال گذشته در منطقه می‌بینیم شاید زمینه‌هایی برای حضور حضرت(عج) باشد. همانگونه که خون فرزندان شهید شما راه کربلا را باز کرد خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند. حضرت آقا گفتند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید که این تحقق پذیر است.

وی با طرح این پرسش که آیا جبهه مقاومت قوی‌تر شده یا جبهه استکبار؟ گفت: جبهه مقاومت با ظرفیت مردمی هوشمند و شجاعانه، اهداف حق‌طلبانه را دنبال می‌کند و از متحدان آمریکا قوی‌تر شده‌اند. چون آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه یک جریان سرکوب‌گر و ظالم و باطل و تجاوزگر هستند و برعکس متحدان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد صلح در منطقه هستند و از حمایت مردمی برخوردارند.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: همه سیاستمداران منطقه‌ای قدرت نفوذ  انقلاب اسلامی و مقاومت از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و یمن را درک می‌کنند. این امر توانسته اهداف آمریکا و دست‌نشاندگان آن‌ها را با شکست مواجه کند. آمریکا بعد از ۱۸ سال آیا توانستند آرامش را برای افغانستان و عراق به ارمغان آورند؟ آیا راهبرد آن‌ها با راه‌اندازی داعش با پیروزی مواجه شد؟ ایا جرج بوش پسر که به افغانستان لشکرکشی کرد و کشتار کرد آیا توانست محبوبیت یابد؟

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی ادامه داد: مردم آمریکا دچار بدترین رئیس‌جمهور طی سالیان گذشته شده‌اند. طرح معامله قرن ترامپ هم با شکست مواجه شده‌ است. به نظر می‌رسد که قدرت آمریکا در غرب آسیا رو به افول است. رژیم صهیونیستی که زمانی شعار از نیل تا فرات را می‌داد امروز به چه روزی افتاده است؟ دیگر دوستان آمریکا مثل برخی کشورهای عربی با تجاوز به یمن و محاصره راه‌ها و بنادر با این هدف که حتی مواد غذایی و دارو به یمن نرسد آیا این دو کشور عربی پیروز شدند یا مجبورند از یمن عقب‌نشینی کنند؟

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که تاریخ یمن را بخوانند. یمنی‌ها ده‌ها هزار نیروهای مصری را در گذشته کشتند و عربستانی‌ها و مصری‌ها تاریخ شجاعت ملت یمن را می‌دانند. اگر یمنی‌ها مقابله به مثل می‌کنند این یک دفاع مشروع است. متجاوزین به یمن و فلسطین فرسوده و خسته شده‌اند. اعتبار آمریکا و این رژیم‌های دست‌نشانده از بین رفته‌ است. بازیگران اصلی دو جبهه است یک جبهه اننقلاب اسلامی و مقاومت و یکی جبهه آمریکا و متحدانش.

وی در مقایسه رهبری سیدحسن نصرالله و نتانیاهو گفت: کدامشان شجاعت دارند؟ جمهوری اسلامی یکی از پرافتخارترین نظام‌ها طی ۲۰۰ سال گذشته است چراکه ایران تواسنته در دل تعادل و موازنه منطقه‌ای قرار بگیرد. البته رهبری ما و ملت ما به دنبال صلح پایدار در منطقه و جهان هستند البته نه صلحی که پمپئو از آن اسم برد. آقای پمپئو رئیس سیا بود کار آن‌ها دروغ گفتن است. آمریکایی‌ها در سیاست‌شان در قبال ایران با شکست مواجه شده‌اند. در هژمونی قدرت به شکست رسیدند. ترامپ به سرنوشت شش رئیس‌جمهور قبل از خودش نگاه کند. ترامپ هم در حسرت تسلیم کردن ملت ایران به تاریخ خواهد پیوست.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نماز جمعه تهران سرلشکر صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی در آئین اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در اراک اظهار کرد: ایمان، توکل برخدا و امید، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، گفت: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

وی افزود: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و به طور حتم راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی ادامه داد: اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان تداوم دارد.

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکن محرومین دستاورد کنگره شهدای مرکزی

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان بیان کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از ۱۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

سردار کریمی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع آوری شده و بزرگترین منبع برای انجام کارهای پژوهشی و علمی است و البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، گفت: به طور قطع تمام موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح به ویژه پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

کد خبر 6097003

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان