Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-19@02:28:46 GMT

اطری در ثانیه پایانی سهمیه المپیک گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۲۰۸۴



نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران با حذف از رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، با برد دلچسب مقابل حریف بلاروس در ثانیه پایانی ضمن صعود به رده بندی موفق به کسب اولین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران که روز گذشته( پنج‌شنبه) و پس از شکست مقابل حریف روس راهی گروه بازنده‌ها شده بود، در این مرحله برابر بخابیار اردنبات دارنده مدال برنز جهان از مغولستان به روی تشک رفت و در حالیکه تا ثانیه‌های پایانی شکست خورده بود، اینبار نیز از حریف امتیاز گرفت و او را در خاک نشاند و 2 امتیاز گرفت تا در نهایت با نتیجه 4 بر 4 پیروز این مبارزه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطری ضمن صعود به رده بندی موفق به کسب اولین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد. اطری برای کسب نخستین مدال خود در جهانی بزرگسالان باید برابر کومار راوی از هند به روی تشک برود.

در جریان رقابت های دیروز رضا اطری پس از کسب دو پیروزی مقابل نمایندگان بلاروس و کره‌شمالی، برابر زائور اوگویف قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان از روسیه با حساب ۲ بر ۰ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن رقیبش، راهی گروه بازنده‌ها شد.

امیر محمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز نخست بود که پس از پیروزی برابر حریفی از ترکمنستان، در دومین مبارزه به والدس از کوبا ۱۳ بر ۹ باخت و با حذف از این رقابت‌ها، نتوانست سهمیه المپیک را برای ایران بگیرد.

به نفرات اول، دوم، وم مشترک و پنجم مشترک در ۶ وزن المپیکی، سهمیه المپیک اختصاص پیدا می‌کند و نفراتی که نتوانند صاحب سهمیه شوند باید در رویدادهای گزینشی المپیک برای رسیدن به سهمیه تلاش کنند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرین سلیمی؛ هادی ساعی جدید تکواندوی ایران کیست؟

زی‌سان: آرین سلیمی، نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم تکواندوی ایران با کسب جواز حضور در المپیک، این روز‌ها نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. 

به گزارش «زی‌سان»، آرین سلیمی، با راهیابی به فینال مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا چهارمین و آخرین نماینده تکواندوی ایران در المپیک پاریس شد. 

سلیمی در دور نخست مقابل واضح الاحمد از قطر در ۲ راند و با نتایج ۱۳ بر صفر و ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. سلیمی در نیمه نهایی نیز برابر ری راهی از لبنان در ۲ راند و با نتایج ۵ بر صفر و ۱۱ بر ۳ به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال، چهارمین و آخرین سهمیه المپیک برای تکواندوی ایران را از آن خود کرد.

او با برتری مقابل همه رقبا در وزن ۸۰+ کیلوگرم به نشان طلا رسید و نوید ظهور ستاره‌ای تازه در تکواندو ایران را داد.

تیم ملی تکواندو ایران با دو نماینده، مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان و آرین سلیمی وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان به مسابقات گزینشی قاره‌ای اعزام شده بود که هر ۲ نفر موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند تا با احتساب ۲ سهمیه قبلی که مهران برخورداری در وزن ۸۰+ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم کسب کرده بودند، تکواندو ایران با ۴ سهمیه خود را برای حضوری موفق در این دوره از بازی‌ها آماده کند.

آرین سلیمی کیست؟ / بیوگرافی آرین سلیمی

آرین سلیمی (زاده ‎۲۵ آذر ۱۳۸۲ - کرمانشاه) تکواندوکار اهل ایران است. این ورزشکار در حال حاضر ۲۰ سال سن دارد و یکی از امید‌های ایران برای قهرمانی در المپیک و جانشین بزرگانی همچون هادی ساعی و یوسف کرمی است. 

او در در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شد. آرین سلیمی ۱۹ ساله امسال (۱۴۰۲) در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز و در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.

این قهرمان جوان کشورمان در گفتگویی که اوایل امسال (۱۴۰۲) با رسانه‌ها انجام داده بود، تاکید کرده بود: بعد از کسب مدال طلای تکواندو گرنداسلم به موفقیت در مسابقات جهانی باکو و کسب سهمیه المپیک پاریس می‌اندیشد.

او می‌گوید: در هر مسابقه‌ای برای کسب بهترین عنوان شرکت کرده و با تمام توان به میدان می‌روم. بعد از کرونا دو سال تمرین داشتم که متاسفانه ابتدا مسابقات نوجوانان جهان کنسل شد، سپس در آزاد آسیایی قهرمان شدم و به انتخابی تیم ملی رسیدم و با وجود آنکه در انتخابی شکست خوردم، فربیرز عسگری که آن زمان سرمربی تیم ملی بود من را در اردو نگه داشت. در اردو‌ها و انتخابی‌ها خوب بودم و به گرنداسلم اعزام شدم.

tags # آرین سلیمی ، تکواندو سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • استقبال گروه بهمن به عنوان حامی تیم ملی تکواندو از رقابت های کسب سهمیه المپیک
  • آرین سلیمی؛ هادی ساعی جدید تکواندوی ایران کیست؟
  • سلیمی، چهارمین سهمیه تکواندو در المپیک پاریس را گرفت
  • آرین سلیمی هم المپیکی شد
  • ‏تکواندو ایران با ۴ نماینده در راه المپیک؛ سلیمی مسافر پاریس شد
  • آرین، چهارمین و آخرین المپیکی تکواندوی ایران
  • چهارمین سهمیه المپیک برای تکواندو ایران
  • آرین سلیمی مسافر پاریس شد
  • چهارمین سهمیه المپیک در تکواندو به سلیمی رسید
  • چهارمین سهمیه المپیک برای تکواندو ایران/ آرین سلیمی مسافر پاریس ش