Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات نظامی آمریکا نوشت، به دنبال حملات اخیر به صنایع نفتی آرامکو در عربستان سعودی، وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی استقرار سامانه‌های ضدموشکی بیشتر، یک اسکادران جت‌های جنگنده دیگر و همچنین استقرار تجهیزات نظارتی بیشتر در منطقه غرب آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مقامات آمریکایی می‌گویند که این تدابیر در حال ارزیابی و بررسی است و علاوه بر موارد مذکور حضور و حفظ یک ناو هواپیمابر و دیگر ناوهای جنگی در غرب آسیا نیز قابل انتظار است. 

در ادامه این گزارش آمده است، افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه به منظور افزایش توان دفاعی آمریکا و متحدانش بعد از حملات گسترده روز شنبه به تاسیسات نفتی سعودی است و اکنون برای دریافت تاییدیه روی میز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است. 

مقامات پنتاگون در ادامه اضافه کردند که مقامات نظامی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا(سنتکام) روز پنج شنبه و جمعه در سطح میانی و معاونان ژنرال «مک کنزی» دیدارها و رایزنیهایی در این زمینه انجام خواهند داد. 

وال استریت ژورنال همچنین خبر داد که ترامپ به همراه مشاور ارشد امنیت ملی و دیگر دستیاران امنیتی خود احتمالا روز جمعه یک بار دیگر درباره چگونگی پاسخ آمریکا به حملات اخیر به آرامکو نشست برگزار خواهند کرد.  

این روزنامه آمریکایی افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه را برخلاف وعده‌های اخیر دونالد ترامپ در زمینه کاهش حضور نظامی این کشور در غرب آسیا خوانده است. 

یک مقام نظامی ارشد آمریکا آشنا به موضوع گفته است، «افزایش استقرار نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر در خاورمیانه احتمالا یکی از گزینه‌های کاخ سفید برای پاسخ به حملات اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به عنوان متحد درجه یک واشنگتن در خلیج فارس است و ترجیح ترامپ پیگری از طریق سازمان ملل به جای استفاده از گزینه نظامی است.»

وال استریت ژورنال در تشریح جزئیات استقرار تجهیزات نظامی آمریکا موشت: پنتاگون قصد دارند سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت بیشتری برای افزایش توان دفاعی آمریکا از یک منطقه خاص و همچنین سامانه های تاد را برای رهگیری موشکهای بالستیک در منطقه مستقر کند.  

با این حال این روزنامه آمریکایی نوشت: هیچگدام از سیستمها قادر به مقابله با حملات موشکی کروز و حملات پهپادهای مهاجم که اخیر در حمله به عربستان سعودی استفاده شد نیستند اما با این حال باعث تقویت دفاعی به ویژه علیه موشکهای بالستیک خواهد شد. 

مقامات پنتاگون در ادامه گفتند که یک اسکادران از جنگنده‌های F-22 نیز در این طرح به منطقه اعزام خواهد شد و در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان عربستان سعودی مستقر خواهد شد. 

ارتش آمریکا در ماه جولای گذشته بعد از تایید ملک سلمان پادشاه سعودی نیز تعدادی جنگنده و نظامی خود را به این پایگاه اعزام کرده بود.

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به ورود نیروهای روسی به نیجر واکنش نشان داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه پس از اینکه منابع خبری از ورو نیروهای روسی به پایگاه هوایی در نیامی پایتخت نیجر خبر دادند، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: روسها در مکانی جدا هستنند و نمی توانند به تجهیزات یا نیروهای ما برسند. همواره بر سلامت نیروهایمان و حمایت از آنها تمرکز داریم. با این حال مشکلی بابت حمایت از نیروهای ما وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه تعدادی از نیروهایش را در حالی به یک پایگاه هوایی در کشور آفریقایی نیجر منتقل کرده که هنوز تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در آنجا حضور دارند. بیشتر نیروهای آمریکایی قبلاً از این پایگاه در شهر نیامی، پایتخت نیجر خارج شده بودند.

ورود مستشاران نظامی روسی به این کشور در غرب آفریقا حدود سه هفته پیش و در پی تصمیم نیجر مبنی بر خروج تمام نیروهای آمریکایی صورت گرفت. این فرمان به طور قابل توجهی بر تلاش‌های نظامی ایالات متحده در منطقه موسوم به «منطقه ساحل» تأثیر گذاشت، منطقه‌ای وسیع در پایین بیابان «صحرا» که در آن شاخه‌های مرتبط با القاعده و داعش فعال هستند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد اما جدول زمانی دقیقی برای آن ارائه نکرده است.

زمانی که نیروهای روسی ماه گذشته میلادی وارد نیجر شدند، مشخص نبود که در کجا اقامت دارند. یک مقام آمریکایی گفت که آنها اکنون در طرف دیگر پایگاه نیامی، معروف به (پایگاه هوایی ۱۰۱) قرار دارند و نزدیک نیروهای آمریکایی نیستند. این پایگاه در کنار فرودگاه بین‌المللی دیوری هامانی است، جایی که سایر نیروهای بین‌المللی - مانند آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها - نیز در آن ساکن هستند.

این مقام به شرط ناشناس ماندن درباره تحرکات این نیروها صحبت کرد. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای آمریکایی در پایگاه نیامی باقی مانده‌اند. حضور روسیه در این پایگاه در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر حمایت مستمر ایالات متحده از ارتش اوکراین همچنان بالا است.

حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی هنوز در نیجر هستند، اما بخش اعظم آن‌ها به پایگاه هوایی ۲۰۱ در نزدیکی اغادیز در ۹۲۰ کیلومتری پایتخت نقل مکان کردند.

کد خبر 6095680

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه