Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@13:08:09 GMT

شرایط ناامیدکننده اقتصاد استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۲۹۷۵

به گزارش صدای ایران به نقل از رویترز، متوسط نرخ تورم استرالیا در دوازده ماه منتهی به اوت با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۵ درصد رسید. طی این مدت بیشترین افزایش مربوط به ماهی با ۷.۷ درصد، سبزیجات با ۴.۷ درصد، گوشت با ۳.۳ درصد، نان و غلات با ۲.۲ درصد و نوشیدنی با ۱.۵ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر نرخ تورم در بخش حمل و نقل به ۰.۴ درصد رسیده است که در این بین، بیشترین کاهش مربوط به بلیط هواپیما با ۸.۳ درصد بوده است. قیمت بنزین نیز به لطف کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش ۳.۵ درصدی را تجربه کرد.
بر مبنای ماهانه، نرخ تورم ماه اوت ۰.۱ درصد بود که ۰.۴ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه ژوئن بوده است. متوسط نرخ تورم استرالیا در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۲ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۷۴ با ۱۰.۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.
از طرف دیگر نرخ بیکاری استرالیا تا پایان ماه اوت به ۵.۳ درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی سال جاری میلادی محسوب می شود. طی این مدت اقتصاد ۳۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است اما با توجه به خروج گسترده افراد از کار قبلی خودف تعداد بیکاران ۴۱۰۰ نفر نسبت به ماه قبل بیشتر شده است.
تا پایان ماه اوت شمار بیکاران استرالیایی به ۷۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است و شمار افراد جویای شغل پاره وقت با ۲۷ هزار نفر افزایش به ۲۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است. طی این مدت شمار مردان بیکار با ۶۷۰۰ نفر افزایش به ۳۸۲ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار زنان بیکار با ۲۷۰۰ نفر کاهش به ۳۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.
لازم به ذکر است که پیشتر رشد اقتصادی استرالیا نیز با کاهش مواجه شده بود تا جایی که در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد اقتصادی استرالیا در سطح بسیار ضعیفی باقی ماند و تنها به ۰.۵ درصد رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که دولت این کشور به منظور تقویت رشد در ماه‌های اخیر به تقویت مخارج دولتی اقدام کرده بود اما کاهش مخارج مصرفی خانوارها و میزان صادرات استرالیا باعث شد تا رشد اقتصادی کماکان در سطح پایینی باقی بماند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اقتصاد استرالیا استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟