Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از طلاب و روحانیان بابیان اینکه هیچ مذاکره در هیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا برقرار نخواهد شد، ابراز داشت: استکبار می‌کوشد تا با استفاده از اهرم فشار ما را به‌پای مذاکره بنشاند که اگر این رویداد رخ دهد ملت ایران هرگز روی آرامش را نخواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه آمریکا می‌خواهد تا با مذاکره برگه برنده‌ای برای قدرت‌طلبی خودشان در انتخابات داشته باشند، افزود: همان‌طور که قبلاً هم مشاهده شد مذاکره و سازش با آمریکا تاکنون هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است با مذاکره ایران این کشور هرروز بازی جدید درخواهد آورد.

عدم اعتماد به بیگانگان نقشه راه مسئولان باشد

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه نباید به بیگانگان اعتماد کرد، ابراز داشت: علاج حل مسائل کشور ابتدا توکل به خدا و سپس تکیه‌بر ظرفیت‌های مردمی است اروپا و آمریکا سرپا یک کرباس به دنبال تأمین منافع خودشان هستند و این نقشه راه یعنی بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون باید نقشه راه مسئولان باشد.

امینی در ادامه تصریح کرد: این به معنای عدم ارتباط با سیار کشورها نخواهد بود بلکه ارتباط با کشورهای دارای حق وتو نتیجه‌ای برای ایران نخواهد داشت هدف آمریکا و هم‌دستانش برآوردن نیازهای خودشان از قبال ایران است.

وی ضمن بیان اینکه عزاداری سالار شهیدان در ۴۵ کشور دنیا نشان داد که این شور و عشق به ائمه را نمی‌توان از دل مردم برد امروز پیاده‌روی اربعین به بعد بین‌المللی تجلی پیداکرده است و هر چه این مراسم باشکوه و عظمت بیشتری برگزار شود مردم با ابعاد این حماسه بیشتر آشنا خواهند شد.

امنیت، آرامش و مدیریت جهادی امروز دستاورد جنگ تحمیلی است

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه در مسیر حرم تا حرم قرار داریم و مردم شاهرود باید موکب داران زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) در تمام طول سال باشند، ابراز داشت: کرامت و عزتی که عراقی‌ها در اربعین به ایرانی‌ها و زائران دارند به‌نحوی‌که زمینه‌ساز تمدن ایرانی-اسلام شده و همه ادیان را در خود دعوت به حضور می‌کند و امروز ما نیز می‌بایست این کرامت را نسبت به زائران در شهرهای خودمان داشته باشیم و برای این منظور نیز هزینه زیادی هم لازم نیست.

امینی در ادامه تصریح کرد: جنگی که هشت سال تحمیل و بهترین فرزندان این آب و خاک را از ما گرفت یکروی سکه اما آن‌سو این حادثه برکات بسیاری نیز برای ایران داشت در این جنگ هشت‌ساله نه‌تنها وجبی از خاک را از دست ندادیم بلکه از انقلاب و ارزش‌های آن نیز دفاع شد و این نگاه جدیدی بود که جنگ‌طلبان دنیای امروز ندارند و نمی‌توانند بفهمند.

وی ضمن بیان اینکه مدیریت جهادی، امنیت و آرامش مثال‌زدنی نسبت به همه کشورهای اطراف و خودکفایی در علوم و دانش نظامی از دیگر برکات جنگ تحمیلی است، افزود: هراس دشمن از جنگ با ایران به‌واسطه توان نیروهای بومی منطقه است لذا این مهم می‌طلبد تا در اقتصاد فرهنگ و سایر حوزه‌ها با پیگیری همین روش‌ها به عزت دست پیدا کنیم.

امام‌جمعه شاهرود در ادامه اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نسبت به برپایی رژه در مرکز استان گلایه شد اما این موضوع به نحو دیگری انعکاس پیدا کرد بحث اختلاف دو شهر شاهرود و سمنان به‌هیچ‌عنوان در کار نبود بلکه مرکز نظامی استان شاهرود است و همان‌طور که در این چهار دهه مردم رژه در شاهرود دیدند انتظار می‌رفت تا ملت دوباره احساس اقتدار و عزت کنند علیرغم آنکه با نامه‌نگاری می‌شد مجوز گرفت اما دستور فرمانده کل قوا به ستاد نیروهای مسلح بی‌شک پذیرفتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سالگرد تخریب قبور ائمه اطهار، فراگیری فرهنگ مقاومت اتحاد و همبستگی در جبهه مقاومت، اثبات حقانیت اهل‌بیت در زنده داشتن حادثه عاشورا، روز ملی اورژانس، حمله انصار الله به عربستان، آغاز سال تحصیلی و ضرورت نهادینه شدن سند تحول ایرانی-اسلامی در مدارس ازجمله محوریت سخنان این هفته نماز جمعه شاهرود بود.

کد خبر 4723596

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس امینی خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی ماه محرم قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز اربعین 98 عاشورا ایلام مراسم عزاداری سانحه تصادف گرگان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

موضوع مسکن کارگران در ایران یک معضل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی مردم دارد. با توجه به جمعیت شاغل زیاد در ایران، برای دولت ضروری است که تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه را برای تضمین سلامت و بهره وری کارگران در اولویت قرار دهد.

یکی از چالش های اصلی کارگران در ایران نبود گزینه های مسکن ارزان قیمت است. نرخ تورم بالا و کمبود واحدهای مسکونی موجود، یافتن مسکن مناسب را برای کارگران دشوار کرده است که منجر به ازدحام بیش از حد، هزینه های بالای اجاره و شرایط زندگی نامرغوب شده است. این امر نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارگران تأثیر می گذارد، بلکه مانع از توانایی آنها برای عملکرد مؤثر در محل کار می شود.

برای حل این موضوع، دولت باید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای کارگران انجام دهد. این امر با راهبردهای مختلفی از جمله تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، ارائه اعتبارات بانکی برای پروژه های مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران قابل تحقق است. با تسهیل ساخت واحدهای مسکونی جدید، دولت می تواند کمبود مسکن را کاهش دهد و گزینه های مقرون به صرفه تری برای کارگران ایجاد کند. تامین مسکن برای کارگران یک جزء حیاتی در تلاش برای بهبود شرایط زندگی برای جمعیت شاغل ایران است. ابتکار دولت برای تخصیص زمین مناسب، هدایت اعتبارات بانکی به ساخت مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران می تواند راه حلی قوی برای بحران مسکن باشد.

دولت با توانمند ساختن کارگران برای مشارکت در ساخت مسکن خود از طریق اعطای زمین به آن‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین مجوز ساخت خانه تک‌طبقه، به چندین هدف مهم دست می یابد. اولاً، مشارکت بیشترین جمعیت فعال کارگری کشور در تولید مسکن را تقویت می کند و منجر به افزایش رشد اقتصاد می شود. ثانیاً، به نگرانی مهم کارگران در مورد دسترسی به مسکن ارزان قیمت نیز پایان خواهد داد و در نهایت، در رکود اقتصادی فعلی، که در آن ساخت و ساز مسکن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی عمل می کند، این ابتکار آماده است تا فعالیت های اقتصادی را در بیش از 130 بخش مرتبط تحریک کند.

در پایان، تمرکز دولت بر حل مسئله مسکن کارگران در ایران نشان‌دهنده یک موضوع بسیار مهم و کلیدی مورد تاکید رهبری در زمینه خوب کردن حال مردم است و نیاز به تامین زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین توسعه افقی شهرها دارد که نه تنها شرایط زندگی برای جمعیت شاغل و کارگر با حدود نیمی از کل جمعیت کشور را بهبود می‌بخشد، بلکه رشد اقتصادی را از طریق افزایش فعالیت ساخت و ساز مسکن به پیش می‌برد. دولت با توانمندسازی کارگران برای مشارکت در ساخت خانه های خود و تسهیل دسترسی به منابع، راه را برای آینده ای پایدارتر و مرفه هم برای افراد و هم برای کل اقتصاد هموار می کند.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت