Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:07:02 GMT

از پرواز پرنده قابوس تا رسیدن هیولا به خانه آخر

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۱۶۰

از پرواز پرنده قابوس تا رسیدن هیولا به خانه آخر

در هفته گذشته اتفاقات مختلفی در فرهنگ و هنر افتاد که می توانید در ادامه آن را مرور کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته اتفاقات مهمی در دنیای هنر هفتم افتاده است. همچنین ترمیم و ثبت آثار ملی از رخداد های مهم این هفته بوده است.

هیولا به خانه آخر رسید

شبنم مقدمی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، که این روزها با سریال هیولا مهمان خانه‌های ایرانیان است، در صفحه شخصی خود خبر از زمان توزیع قسمت آخر سریال هیولا در روز دوشنبه ٢٥ شهریور ماه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستوییِ پسر نیز مقابل دوربین رفت

با شروع تصویربرداری سریال «هم گناه»، بهروز پرستویی مقابل دوربین مصطفی کیایی قرار گرفت و برای اولین بار به ایفای نقش پرداخت. این نخستین تجربه بازیگری بهروز پرستویی ـ فرزند پرویز پرستویی ـ است که حالا با ایفای نقش در کاراکتر جوانی پدر، آن را پشت سر می‌گذارد. همچنین علاوه بر ایفای نقش بهروز پرستویی در کاراکتر جوانی‌های پدر، درنا مدنی فرزند رویا تیموریان نیز در نقش جوانی‌های مادر در این پروژه مقابل دوربین قرار گرفته است.

سه عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شدند

رئیس جمهور در حکمی سه عضو «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» را منصوب کرد. سید محمدصادق خرازی، محمدحسین ایمانی خوشخو و غلامحسین شافعی بنا به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب شدند. 

"شماره ٢٩" جلوی دوربین رفت

فیلم بلند داستانی "شماره ٢٩"، به نویسندگی و کارگردانی هادی رحیمی خواص جلوی دوربین رفت. این فیلم با مضمونی ورزشی، روایتگر علاقه نوجوانان به فوتبال و جذابیت های این ورزش است و برای حضور در جشنواره‌های معتبر فیلم‌های ورزشی و همچنین جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی ابلاغ کرد؛ ثبت ملی ۶ روستا در کرمانشاه

علی اصغر مونسان  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای خطاب به هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، مراتب ثبت ملی بافت شش روستا را در این استان ابلاغ کرد. این روستاها شامل بافت روستای نجار واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش مرکزی، دهستان هولی، روستای نجار با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران:‌ ۳۲۵۴۷؛ بافت روستای شرکان واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش نوسود، دهستان سیروان، روستای شرکان با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران:‌ ۳۲۵۴۸؛ بافت روستای هجیج واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش نوسود، دهستان نسود، روستای سیروان با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران:‌ ۳۲۵۴۹؛ بافت روستای داریان واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش مرکزی، دهستان هولی، روستای داریان؛ بافت روستای نروی واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش مرکزی، دهستان سیروان، روستای ناو، شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران: ۲۳۵۵۱؛ بافت روستای بش‌ناوخاص واقع در استان کرمانشاه،‌ شهرستان ثلاث باباجانی، بخش مرکزی، دهستان خانه‌شور، بش‌ناوخاص، با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران: ۲۲۵۵۲ است.

"پرنده قابوس" بر فراز گنبد کاووس

عبدالمجید نورتقانی سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس، در پی انتشار گسترده خبر روییدن گیاهان و بوته‌های مختلف بر قسمت بالایی دیواره برج گنبد قابوس، با بیان اینکه روییدن گیاهان و بوته‌ها بر گنبد قابوس از سال‌های دور وجود داشته است از ساخت رباتی با عنوان «پرنده قابوس» توسط متخصصان داخلی با کاربرد بوته‌زدایی و انجام کارهای مرمتی خبر داد و گفت: این ربات مدل‌سازی شده و ساخت آن به‌زودی آغاز و برای پاکسازی علف‌های هرز برج گنبد کاووس بلندترین برج آجری جهان دست بکار می شود.

جشنواره ملی شعر دانشجویی رونمایی شد

نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی با برگزاری نشستی با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری به‌طور رسمی کلید خورد. در نشست جشنواره ملی شعر دانشجویی که به میزبانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، پوستر، لوگو، سایت و جدول رویدادهای کشوری این جشنواره رونمایی شد. این جشنواره در طول دو نیم سال تحصیلی پیش رو برگزار می‌شود و اردوی گردهمایی برگزیدگان آن نیز تابستان سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

کد خبر 390179

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیلم سینمایی سریال هیولا ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • جود بلینگام: پدرم همیشه پیراهن رئال مادرید با نام و شماره زیدان را در خانه بر تن می‌کرد
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • ماسیمیلیانو الگری: یوونتوس در آستانه رسیدن به هدف اصلی خودش است
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد